söndag 15 januari 2012

Frågor och svar tack!?

Läspa - 24 points - wordfeud med världens bästaste lillasyster.
Ja, allt är väl roligare och lite mer nödvändigt än det jag faktiskt BORDE ägna mej åt...?
Dagens (ja, faktiska gårdagARNAS och de kommande veckornas alla dagar också) "BORDEN" är nämligen att besvara ca 250 st frågor i och om Medicinsk grundkurs.
"Hur mottas och bearbetas impulser i och mellan hjärnans olika delar? Hur går impulser mellan PNS och CNS och tvärt om? Ge exempel."
Detta var EN fråga.. Jag håller på att smälla av här och jag har tappat all energi vad gäller detta nu.
Imorgon är det genomgång och då skall alla dessa 250 frågor vara besvarade.
- Jag har redan misslyckats.
Min hjärna har brunnit upp och jag funderar på att donera den till morgondagen för att påvisa hur en utbränd hjärna ser ut.
- Helt utan lill hjärna, stor hjärna, hjärnstamm och centran. Ja, allt har liksom brunnit upp och kvar finns bara ett moln av aska och lite dismoln från fukten efter brandkåren som gått löst med vatten och skumkanoner för att släcka det hela. Jag kan iaf bidra med det.

Fy fan, om jag mot förmodan klarar denna kurs så ska jag söka jobb som läkare. Jag kommer nämligen att kunna både ögon, öron, näsa, hals, hjärna, nervsystem - äh, ta mej fan ALLT efter detta! Trodde att jag skulle bli skötare inom psykiatri. Ack så tokigt. Det blidde läkare ist med lite större ansvar och en fetare lön. TACK!

I måndags var det skolan hela dagen. Vi hade HLR och provtagning. Nu kan jag rädda livet på den som drabbas av hjärtstopp, jag kan ta blodtrycket och jag kan sticka nålar i vener. Det var riktigt roligt faktiskt.
Tisdagen bjöd på "Hot & Våld". Vi fick lära oss om bemötanden och ageranden i olika situationer men även hur man tar sig ur och skyddar sig mot slag, knuffar, styrypgrepp, fasthållningar och sparkar mm. Intressant och lärorikt.
Jag är så himla glad att jag har kommit så galet rätt nu. Hoppas hoppas hoppas bara att denna "medicinsk grundkurs" inte sätter käppar i hjulet för mej.
Jag är tjurig och envis och jag ska jävlar i min lilla låda klara detta!


Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Spännande med hot & våld! Alltid bra att ha med sig! Sa ju att provtagning var roligt! ;-)
    Lycka till imorgon. Vet att det kommer attgå finfint för dig!

    Ser fram emot vår lilla planeringsdag snart.

    Puss & Kram vännen!

    SvaraRadera
  2. hek kära,nu är. det verkligen toklänge sen och jag ser här på din blogg att det hänt massor i ditt liv massa bra saker.skulle bli SÅ glad om du hörde av dej. jag blev ju så glad när jag hittade dej på fb men du kanske inte kände lika? Ta hand om dej kära lillasyster! Kram/? sussie

    SvaraRadera