tisdag 20 september 2011

Frukost

Vad tycks?
Ser det inte helt fantastiskt fräscht och hälsosamt ut?

Önskar att detta hade varit en bild knäppt AV mej PÅ min morgonmeny... Tyvärr så är inte detta fallet.
Nej, jag har fundrationer kring just detta idag.
Jag undrar vad folk äter för frukost egentligen...?
Själv är jag inte speciellt varierad vad gäller morgonmålet. Nej, på våren/sommaren har jag ingen större aptit alls (förens mot kvällarna då jag äter ikapp dagen typ...). Då brukar det bara bli en "naturdietdrink" till fukost.
NU där emot så består frukosten av en mjuk smörgås bredd med ett rejält lager smör, skinkskivor och en hel del ost. Denna skapelse ligger på en tallrik som förs in i micron i 50 sek - dryper av fett och smält ost..
Från det ena till det andra liksom..
Behovet av fett känns enormt stort för mej under den kallare delen av året (tyvärr så är det även den LÅNGA tiden...). Vad fan beror detta jävla begär av undrar jag nu?!?
Kan jag vara lite kvar i "grottmännens-tid"?
Eller är jag, som jag tidigare grubblat på, en björnhona?
- "Nu är det vinter så nu måste här rustas för kyla! Bygg upp hullet. Hej och hå. Inte frysa under vinterdvalan. Fläska på!"...
Skilnaden mellan mej och björnhonan är väl att jag aldrig lägger mej och sover under någon längre period... Nej, när björnen sover så fortsätter jag mitt drypande fettupptag... ööööh....?
Ja, det finns GARANTERAT någon intelligent förklaring till detta beteende kan jag tro.
Släpper det för nu iaf.

Helgen på IKEA tillsammans med C var helt underbar!
Snacka om att han har gott inflytande på mej. Sicken tur att jag har honom!
Styltade mej fram i mina feminina skor och även DET gick helt ok. Skavsår och förbannat ont i fötterna fick jag givetvis men INGA brutna ben! Weeeee!
Söndagen tillbringades i svampskogen - GUMMISTÖVLAR! Skitmysigt även det. Det sköts ganska mycket dock och jag insåg att vi hade gett oss ut mitt under älgjakten (eller?... Jo, tror att det är älgjakt nu väl...?). Nåväl, vi fick lite svamp med oss hem och hem kom vi så det gick bra kan man säga.

Just nu pluggar jag. Eller jag BORDE plugga nu, bloggen får tydligen min uppmärksamhet här och nu. Nej, dags att ändra på det och sätta tänderna i lite psykiatri ist...


Kram , Puss

3 kommentarer:

  1. En riktig frukost för en karlakarl som mig består av 3 koppar kaffe och en ostmacka hehe :D
    För att vara lite allvarlig så tror jag att man "tröstäter" en hel del under den mörka årstiden. Jag går upp i vikt varje vinter, men när våren kommer med ljus och värme vaknar livsandarna och man börjar röra på sig i stället för att sitta framför tv:n o glo.

    PS. Har du slagit ihjäl dina följare? Du hade ju många fler förut!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag får be om ursäkt. Jag ser nu att jag blandat ihop dig med en annan Madelene. Så kan det gå när inte haspen är på.

    SvaraRadera
  3. Hello :) Sånt här tycker jag är intressant, vad folk äter till frukost alltså. Jag äter i princip alltid samma; en frukt/bärsmoothie, en stor kopp te, en näve nötter/müsli i eller bredvid smoothien och ett hårdkokt ägg. Ibland byter jag ut ägget mot en rostad macka, ibland blir det både ägg och macka om jag är superhungrig. Jag ändrar dock inte mellan årstiderna, det är alltid samma.. Får se när jag tröttnar :) Puss!

    SvaraRadera