fredag 23 september 2011

Räkningar / Barn

Har precis betalat räkningar... Fan vad det är tråkigt.
Funderar; Är det någon gång kul? För NÅGON?...
Finns det någon som skulle kunna tycka liksom att "åh, fan vad skojsigt att äntligen få betala min elräkning, sophämtningen, bilreparationen" osv..?
Antagligen inte.. Nej, här vill man bara ha och ha och ha, när man väl ska betala för sig så suckas det och stånkas.
Jag ska fan börja ÄLSKA att betala mina elräkningar och sånt, så ska jag tänka på det varje gång jag t.ex tänder en lampa: "Ah, det LYSER! Fy fan vad ROLIGT!"
Anmäl dej i kommentarsfältet om du vill gå en optimistkurs hos mej.
Den kostar mycket - så klart - men du kommer absolut att tycka den räkningen blir KUL att betala!.... - NOT!
Njae, eller inte.
Behöver inte ge så mycket tankeenergi till just detta nu tänker jag. Pengar in - Pengar ut - borta. Enkelt.

Så har jag funderat på det här med barn och GPS (eller vad fan det är för en liten dosa som något dagis i borlänge sätter på ungarna för att hålla koll på vart de är), tyvärr är jag inte så insatt i denna debatten ännu som jag önskar att jag vore innan jag tog upp det. Kan dock inte låta bli. Hörde ngt om "intigritetskränkande"...? Är det möjligt att det finns människor där ute som påstår att det är integritetskränkande att hålla stenkoll på dagisbarn?! Vilka är det som kränks? Ungarna eller? Öööööööh....?
Är det inte mer kränkande OM det värsta skulle inträffa och man glömmer ett barn?
Detta är väl ingen barnpassarersättare heller?! Bara ett dubbelt skydd?... Utvecklingen går frammåt och jag tycker att detta låter helt fantastiskt vad gäller att öka barns (/OCH FÖRÄLDRARS) trygghet under dagisvistelsen.

Mina ungar (om jag skall ha några vill säga) kommer att få gå i koppel hade jag tänkt. Nej, men de får GÄRNA ha en massa GPS'er på sig om det finns möjlighet till det. Dock INTE som något som ersätter mej, dagispersonalen eller någon annan, men det har väl ingen jävel påstått heller?
Som sagt, borde nog sätta mej in i detta lite mer innan jag blir allt för intensiv i mitt tyckande...


Njut av FREDagen !

Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Man kan inte kränka ett litet dagisbarn genom att hålla reda på var det befinner sig. En invändning man kan ha är att det vore bättre om personalen själv var med barnen hela tiden, fast ungar kan vara svåra att hålla reda på om de är många.
    Räkningar kommer man inte ifrån så det är väl lika bra att bli glad av att betala dem :D

    SvaraRadera
  2. nä, det där med att hålla reda på barnen är väl bara bra!

    räkningar älskar jag INTE, om du lyckas börja älska det så säg till ska jag gå din optimistkurs! :)

    SvaraRadera