onsdag 26 januari 2011

Tillökning?

Jag har drabbats av en, något lättare, beslutsångest...
Eller nej, "lätt" kan jag fan inte säga!
Har ju sjukt stora problem med att fatta beslut och ibland gäller det större beslut och ibland är besluten lite mindre... Hur som, så är alla beslut lika svåra tycker jag.

Kan ju vara lite impulsiv så jag har lätt för att "dra på" för att sedan ångra mej.
Vissa gånger fokuserar jag på just det och "låterbli" (vad det nu gäller) vilket många gånger leder till att jag ångrar det jag inte gjorde/tog...
Svårt...
Hur ska man veta att "handlingarna" som man gör verkligen blir bra och inte görs i "stundens hetta"?

I morse när jag skulle ta prommisen med Melvin träffade jag min hyresvärd.
Hon frågade mej om jag ville ta hand om en hund som behövde nytt hem..
Det var en hane, snäll som bara den, ca 1,5 år, någon typ av spaniel, lätthanterlig och barnvänlig.
Jag har ju länge funderat på om jag skulle ha skaffat en till hund. Just för att Melvin ska få sällskap då jag, så småning om, ska börja arbetsträna.
Alltså, jag har ju redan Melvin som måste få sin dagliga skötsel och motion, vad skulle det då göra om jag hade en till vovve?
Samtidigt så tänker jag på hur melvin beter sig då vi är på prommis med andra hundar - han vill helst bara leka med mej och bollen och bryr sig inte så mycket i det tillfälliga hundsällskapet...
När jag lämnar honom ensam lägger han sig och sover och är lugnet själv helt enkelt..
Nej, så länge han får sin dagliga motion och omvårdnad som vanligt så klarar han sig nog alldelens utmärkt med bara mej även om jag skulle börja arbetsträna och vara borta några timmar varje dag. Ja, det tror jag absolut. Grejen är att JAG mår dåligt och känner mej stressad då jag vet att han är själv...

Åååååhh!! Jag blev så himlarns sugen!
Kan det vara någon mening med detta tro?...
Är det "svaret" på mina "EnHundTill" funderingar?
Den finns VÄLDIGT nära mej, som jag förstod det så skulle jag få "ta över den" - gratis, INGEN "problemhund" utan den kunde inte bo kvar av andra orsaker...
Ska jag och Melvin öka ut vår lilla "flock" eller inte?..

HATAR beslut! Detta är dock inget "På Liv och Död" beslut... Men ÄNDÅ!!...

Just nu känner jag bara: JAG VILL JAG VILL JAG VIILLLLLL!!!

Släpper detta nu en stund. Igår träffade jag Lina! Myyys! Tänkte svänga förbi en liten "snabbis" efter Katarina (psykologen). Snabbis och snabbis, jo jo... Fan vad klockan kan springa iväg då man har trevligt!

Nu ska jag ta tag i diskberget som har landat i mitt kök. Kanske kan det hjälpa mej att rensa lite bland för- och nackdelarna vad gäller hundfrågan...

Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Finns det ingen möjlighet att Hunden vill bo i en 1:a i veckorna då, hos stackars ensamma mig..? Puss

    SvaraRadera
  2. Det var ju en bra idé!
    Tänkte lite på dej faktiskt...
    TYPISKT att detta dyker upp NU... Du går ju fortfarande i skolan... :oS

    Puss

    SvaraRadera