fredag 21 januari 2011

Hellooooooo!!!!

Nu var det en himla long time sedan jag skrev någonting här.
Tänker inte påstå att jag skall "bättra mej", blir ett sådant himla tryck då och jag känner att bloggningen fungerar bäst då man "spontanbloggar" så så får det bli!...
Har iofs varit liiiite svårt att blogga nu då jag faktiskt inte har varit hemma.
Nej, jag firade in det nya året i Thailand med familjen!
Gissa om det har varit två helt underbara veckor?!
NEJ det har det INTE!
Vecka nr ett låg jag, syster och pappa i världens magsjuka. Har inte varit så magdålig sedan..... ALDRIG tror jag!
Helt gaaalet. Spruatde både här och där.
Inte nog med det - FEBER, hög jävla feber drabbades vi också av... Nyåret firades alltså in på toaletten...
Vecka nr två där emot var en utav de absolut bästa veckorna i mitt liv!
Helt UNDERBART och jag önskar verkligen att jag hade möjlighet att flytta dit!
Ja, faktiskt, jag skulle vilja BO där!
Mår så himlarns bra i värmen. Detta pisskalla skitklimat som vi har här just nu får mej bara att må pyton!
Kroppen min mår inte heller bra här hemma - jag är torr som en 14 dagar gammal limpmacka, naglarna (som växte apmycket under våra två veckor) är nu spruckna och kluvna, finnarna som försvann började ploppa fram redan under bliresan hem från Arlanda..
Nej, min kropp och min själ är helt enkelt inte skapta för Sverige!

Det finns hur mycket som helst att skriva och berätta just nu.
Jag har, idag, varit hemma exakt 1 vecka.
Det har varit supersvårt att infinna sig i de vanliga rutinerna igen.
Det är sex timmars tidsskillnad i Thailand. Detta förde med sig att jag är superduperhimlarnsjättetrött på kvällarna nu men vaknar runt 6-7 och är pigg som en mört på morgnarna!
Det är ganska trevligt faktiskt och jag önskar att det håller i sig. Piggheten på morgnarna alltså...
Idag t.ex hade jag sett på nyheterna, gjort morgontoalettproceduren, ätit frukost och gått en prommis med Melvin, ALLT före kl 09:10....
För att vara JAG så är det extremt ovanligt under denna vinterårstid.
Då brukar jag vara glad om jag kommer ur sängen före 08:30 annars...

Här ovan ser ni en bild på "staden" som vi besökte några gånger. Inte riktigt som hemma kan jag säga. PRUTA hör till shopping när man handlar i Thailand. Detta är något som jag ALDRIG gör, HATAR att diskutera priser... Då jag visste att det nästan var "knäppt" att inte pruta där så körde jag väl igång då... FAAAAN VAD KUL DET VAR! Visade sig att jag är en riktig prutarkvinna!








Åter hemma uppskattade jag mammas mat helt sjukt mycket! Vilket lyx att ÄNTLIGEN få äta mammas mat.. Här äter vi taco.
Jullan hade svårt att acceptera kylan. Hon frös som en isbit och klädde sig ordentligt....
Jag kommer troligtvis berätta mer om denna resa. några detaljer här och några minnen där. Fler bilder ska jag oxå bjussa på.
Inte nu dock. Räcker för idag.
Tjing tjong långkalsong!
Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Åh gud jag dör av avundsjuka! Över resan alltså, inte magsjukan. Den har jag nämligen precis haft själv denna vecka, magsjukan från HELVETET. Det lät som ungefär det ni hade. Jag ville också stanna kvar när jag var i Thailand, det är ju helt underbart! Var exakt var ni nånstans? Jag fick för mig att jag kände igen stranden på en av bilderna, men det var nog önsketänkande haha. Jag menar Thailand har ju mer än typ tre stränder faktiskt... :P Och hur mår du annars? Hur har det gått hos doktorn? Puss o kram o välkommen hem!

    SvaraRadera
  2. Ja, men vi tar väl och flyttar dit då! ;o)
    Helt outstanding var det! Absolut! Koh Lanta var vi på. Kallas även för "svenskarnas paradis" då det tydligen är ett väldigt poppis resmål för oss "svenssons"... Kan det ha varit där ni var?

    Ja, den magsjukan var VERKLIGEN FRÅN HELVETET! Fy, riktigt läskigt så dålig man kan bli... Nu får vi verkligen hoppas att vi slipper den på några år fram över! :o)

    Men du, det kanske jag ska skriva ett inlägg om... läkarbesöken alltså.. Var på datortomografi dagen innan avresa till Thailand. Resultatet var att jag hade en helt problemfri hjärna...
    Kör ett inlägg om det där.

    Ha det så bra!
    Kramisar!

    SvaraRadera