måndag 31 januari 2011

LekSöndag

Igår var jag och mamma på värdshuset här i Husby och lekte hela dagen!
Inte bara jag och mamma så klart!
Nej, vi hade "kick off" med teatergänget.
Cecilia, som kommer att regissera oss, hade plockat med sig en massa improvisationsövningar som vi jobbade/lekte med.
Det är så himlarns härligt att improvisera!
Jag fattar inte att det kan vara så fruktansvärt skämmsigt/jobbigt/pinsamt/gruvsamt att vara JAG!?
När jag får order om att "släppa mej själv" och improvisera/spela/låtsas att inte jag är jag, då känns allt lätt och helt underbart!
Började fundera: "kanske jag skall improvisera mej igenom hela dagarna?"
Skulle kanske bli lite galet om jag råkar ha "FarbrorGlömskOchFågelfixerad"-dagen då jag skall på möte med t.ex FK eller sådant....
Eller om jag kanske är den "SvärandeFjortisen" just den dagen då jag skall söka en utbildning eller ett yrke...
Nej, lite vett får det väl lov att vara...
Tycker dock att det är underbart att improvisera och gårdagen innehöll många roliga övningar av alla dess slag!


Nåväl, i lördags var hela familjen i Falun. Vi skulle hälsa på lilla farmor som, åter igen, är inlagd på lasarettet.. Vi lunchade på Kinan och det var riktigt myyyysigt och gott! Dock så fick man vänta OTROLIGT länge på maten... Nästan så man funderade på om den faktiskt gjordes i Kina och därför hade en transportsträcka som bidrog till den enoooooooorma väntan...?

Gjorde en snabb "lov" in på TWILFIT (underklädesbutik) och HITTADE, tro det eller ej, två st BH:ar som var helt sjukt sköna!
Jag är en riktig "petfia" vad gäller BH:ar och det gäller att de sitter PERFEKT för att det skall vara det minsta intressant... "Perfekt " för mej är tydligen något alldelens extremt för jag hittar SÄLLAN något som "passar"...
I lördags var då alltså ett undantag! Jag hittade TVÅ st!
Gissa priset?....
-449:-/ST!!!! INTE RÅÅÅÅÅD!!!!!
Guess What?!
Det var REA! REA REA REEEEEEEAAAAAA!!!
299:-/ST!
Guess What??!!
Det var REA PÅ REAN!!!!!!!! HALVA REAPRISET!!
Jag fick alltså TVÅ nya BH:ar för vad EN hade kostat på rean - 299:-
Grattis till mej!

Nu ska jag och Jenny ta en prommis med vovvsen. Har redan gått en runda med skrutten här på morgonkvisten men vi dör inte av en dubbel morgontur!

Men åh! Höll på att glömma DAGENS TIPS!
Kommer här:
"Knåda pajdegen i en plastpåse! -Lätt, smidigt och du slipper kladd!"

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar