fredag 11 mars 2011

Men åååååh...

Hur glad blir man när man kliver ur sängen - kommer in i köket och inser att kylskåpet har stått öppet under hela jävla natten?
-INTE GLAD ALLS!
Så kan det gå om man inte är uppmärksam.
Jag straffade mej själv genom att klaffsa runt i djupsnö under morgonprommisen.
Nej, idag bar inte några skoterspår - gick igenom hela tiden.
Hade kunnat välja att gå prommisen på de vanliga vägarna, men jag skulle fan i mej plågas lite idag så jag tog en skogsbilsväg - snöig och oanvänd.
Tungt, svettigt och skitjobbigt, men ska jag vara helt ärlig så var det rätt skönt iaf.
Solen sken, fåglar sjöng och melvin jagade rådisar...

Himlen är klarblå och det är redan 4.6 grader utanför mitt köksfönster. Idag är en sådan dag som man önskar att man vore skidfantast (eller iaf kunnig att hantera ett par längdskidor) så man kunde göra sig en riktig utflykt.
Det är iofs inget som hindrar mej från att göra en "utflykt" utan skidor... Skidorna är nog mer en bortförklaring då jag troligtvis inte kommer att göra någon större ansträngning till att agera friluftsmänniska idag.

Bye Bye!
Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar