torsdag 10 mars 2011

Snor

Radio Dalarna underhöll min morgonprommis med, bla, ämnet "SNOR".
De funderades och i frågasattes hur mycket snor det knude få plats i ett barnhuvud. konstaterades att det inte kan räknas ut någon mängd då snor inte är någonting man går runt och lagrar i någon liten behållare i skallen.
Nej, det produceras nytt hela tiden.
Jag började då, helt naturligt, att fokusera på min egen snok och insåg att jag går och "drar" hela tiden nu när jag är utomhus.
Detta är inte unikt för just mej utan någonting som är helt naturligt. Iaf under vinterhalvåret.
Så, jag ser inte snordragandet som något problem - DÄR EMOT så började jag tänka på alla förbannade "snusnäsdukar" som folk snyter sig i stup i kvarten för att efter snytningen knöla ner denna snoriga trasa i fickan som om det inte vore ett dugg snuskigt...!
Där får den ligga i kanske 10 min tills det är dags IGEN!
-Upp med trasan och snyt dej igen! - I GAMMALT SNOR?!!!?
Åter ner med den FLERGÅNGSANDVÄNDA TRASAN i fickan, där den får ligga och vänta på att bli ner snytt ännu massor av gånger.
Ja, detta tycker jag är SKITÄCKLIGT och jag lovade mej själv, dyrt och heligt, att ALDRIG någonsin bli en sådan snytduksfantast!...

Sedan tänkte jag på alla stackars små barn som blir utsatta för dessa dödstrasor!
Ni förstår väl hur många mor/far-föräldrar (finns säkert mammor, pappor och andra släktingar med för den delen) som torkar rent sina barnbarn med sin "superduk" då barnen ätit glass med hela nyllet typ?! *blääch*

Släpper man tanken på snortrasan så kan det lätt hända att man övergår till alla män där ute som löser sitt snorproblem genom att föra upp fingret till den ena näsborren - täppa till den - fräsa till, allt vad de orkar/kan, så snorbobban skjuts ur näsborre nr två.
Detta är, även det, någonting som jag får äckelrysningar av.
Här undrar jag vad som är värst:
*Snora om och om igen i samma, medhavda trasa eller
*Skjuta ut en snoris rätt ut i det fria bara...?
Kan inte bestämma vad jag tycker är värst. Jag vet bara att jag tänker fortsätta att "dra in".
Måste jag snyta mej så väljer jag ENGÅNGSSNYTNINGAR...:
-Snyta i papper.
-SLÄNG PAPPER OMEDELBART.

Så vill jag ha det och så får det bli.

Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. du är rolig du Maddis med din tankar och funderingar,själv brukar jag blåsa ut snorbusen om ja är ensam,annars håller jag med dig.

    SvaraRadera
  2. Ja du Mats, ibland måste jag försöka lösa "världsproblemen"... :)
    Kram på dej!

    SvaraRadera