onsdag 2 februari 2011

Garderobsmetoden

Solen skiner och temperaturen ligger just nu på -1.3.
Morgonprommisen var superskön och jag såg tre rådisar som kämpade sig igenom den djupa och tunga snön över åkern.
Kunde inte låta bli att fundera över deras ben: så OTROLIGT smala och de ser ju så fruktansvärt sköra ut. Att de inte går av!?
Ah, fina är de ändå... Rådisarna alltså.
Längtar efter vårkänslor men inser att det nog lär dröja innan de dyker upp...
VILL HAR VÅR NUUUUU!!!!

Igår skickade jag ett mail till "centralen" (radioprogram på P4 som verkligen är värt att lyssna på!).
Tro det eller ej, men direkt efter att jag hade skickat mailet spelades en låt och efter låten läste de upp mitt mail. Vart enda ord läste de upp och roligast av allt var att Sofia betonade det PRECIS som jag hade tänkt mej då jag skrev det.
Ahh... Informationen är överflödig här nu...

Grejen är att jag har fan inte så mycket att skriva om idag. Hade tänkt göra en "storstädning" i garderoben, men törs fan inte börja... Jag har HUR MYCKET kläder som helst, kläder som snart kan vara med i "antikrundan" som borde vara undanröjda för LÄÄÄÄÄNGE sedan.
Men ni vet hur det är:
"Oj! Ja här ligger den ja! Den kan vara mycket praktisk vid "skitgöra", eller svettiga snuskaktiviteter!".
Man hittar på massor av anledningar till att "spara".. -Man spar det mesta och det hamnar LÄNGST in och LÄNGST bak IGEN och I ALLA FALL.
Trots att jag är fullt medveten om detta beteendemönster så slutar det ändå alltid med att jag bara slänger typ EN t-tröja eller ngt sådant...
Idag hade jag tänkt pröva en ny METOD:
Jag ska fylla en sopsäck ..
Detta kan då, som ni förstår, bli EXTREMT plågsamt och det blir nog en lång dag...
NEJ, man får fan inte ge sig förens sopsäcken ÄR full! -Min NYA metod..

Nu kör vi!
TIPSET:
"Om köksskåpet luktar unket så kan man dela en lök och låta ligga där inne under några timmar med stängd skåpdörr"

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar