fredag 11 februari 2011

Sugrörsmetoden

Snälla, HJÄLP MEJ!
Jag är livrädd!
Det räcker gott och väl att bara slå en kik ut genom fönstret så ser man varningsskyltarna: "HÅLL DEJ INNE FÖR I HELVETE!!!!"
Ja, snömonstret äter upp allt som lämnar ytterdörren och det med ett NAFS!
Varför varför VARFÖR ska man riskera att bli offer för snöovädrets dödliga käftar om man inte behöver???
Detta, kära läsare, har jag försökt att trycka in i min vovves huvud typ hela förmiddagen.
Då vi hade varit ut på en "morgonrastning" trodde jag att det var fullt tillräckligt för att han också skulle inse faran med utomhusaktiviteter idag.
-ICKE!
Jag har provat med psykoterapi, hypnotisering och mutor. Jag har till och med erbjudit honom PENGAR!!!
-Nope. han vill prompt ut och gå!
Hmm... undrar varför jag skyller allt på Melvin?..
Nej, han finner sig i det mesta.. Det är faktiskt JAG som vill hålla i dessa prommisrutiner nu när jag är i dem.
Värre är att snöstorm och oplogade vägar inte alls lockar idag.
Iofs så har det slutat snöa nu...
Det blåser inte heller längre..
Nästan så att solen tittar fram också faktiskt om vi skall vara helt ärliga...
Faaaan! jag har helt enkelt lite problem med att ta på mej promenadkängorna nu märker jag.
Försöker skylla på ALLT:
Skidåkning av alla dess slag på tv (jag är inte ett dugg intresserad/ har aldrig varit heller), ser ett diskberg som, just nu, känns VÄLDIGT lockande (trots att jag HATAR att diska), borde äta lite (klockan är iofs inte alls matdags ännu...), kanske man skulle vara tvungen att plocka fram påsken?!...Ööh...?

Idag känns det som att det bästa bara vore att sitta och filosofera över livets alla överraskningar!
-INTE! Nej, nu ska här ut och promeneras!
Ett och Två - Hej och Hå!
(ska bara diska först. OCH kolla på skidor.. OCH dammsuga golvet med sugrör! - Sedan ska jag gå... OM det inte är mörkt och sent då förstås..)

HejDå!

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar