måndag 21 februari 2011

OlsDOTTER?...

Hansdotter, Håkansdotter, Carlsdotter, Olsdotter....
Hmmm... Är det NÅGON som känner en MAN med något sådant "Dotter-efternamn"?
Kom att tänka på det idag då jag åkte bil...
Jag hör bara tjejer med dessa efternamn...
Det som får mej att tycka detta är galet konstigt är att många kvinnor heter typ:
OlsSON, HåkansSON, CarlsSON, HansSON osv. -Alltså SON-namn trots att de absolut inte kan vara någons söner!...
Hmm...
Men som sagt var, detta är ingenting som jag har någon koll på.
Det kanske finns någon grabb där ute som heter "dotter"... ? Vad fan vet jag!?

Idag lagade jag korvstroganoff.
Den blev helt gudomligt god! - trots att jag HATAR att laga mat och TROTS att jag anser att jag inte kan det heller..
Denna blev iaf underbar.
Trist var dock att stekpannan drabbades av korvöversvämning.. jag tyckte inte att det var något att spara på så jag gjorde stroganoff på HELA korvringen...
Detta tvingade mej då att trycka i mej en massa rå korv så att resten av ingredienserna skulle få plats.
Äh, nu lät det stort igen.
Massor åt jag inte, men tillräckligt för att vara ganska mätt när maten väl var klar...
Makaroner kokades också till en hel armé..
Jag har mat så jag klarar mej ett tag nu iaf.
Gissa om jag kommer att vara less på korvstroganoff när denna månad är slut?...

Så har jag varit till Avesta i dag också.
-Informationsmöte om "arbetsgruppen" som jag ev skulle börja i.
Det lät som en riktigt bra grej och jag bestämde mej för att ge den en chans!
7:e Mars drar det igång!

Nu ska jag göra ett toabesök, korvfrossan börjar tydligen pocka på min uppmärksamhet.
Sedan ska Melvin få komma ut och andas lite frisk luft.

Ikväll blir det "112 - PÅ LIV OCH DÖD" - går på 4+ och är tokspännande!
Hett tips!

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar