måndag 7 februari 2011

"GodMorgonLine"

Trots att jag klär mej i "pälsmössa" så har jag blivit sjuk!
Eller sjuk och sjuk, har känt mej krasslig ett längre tag - hostar, nyser och snyter.
Men mer än så verkar det fan inte bli. Har gått flera dagar nu och väntat på "utbrytet". Jag menar, det är ju aptrist att gå runt och känna sig som en snigel...
Skönt om man kan vara riktigt sjuk för att sedan bli frisk och kry! . . .
Känner mej som en snigel. . .
I fredags låg jag som en död sill i soffan och frös. Var ganska säker på att febern hade kommit för att sjuka ner mej ordentligt.
- Fel fel fel..
Vaknade på lördagen och hade ingen feber alls.
lördagskvällen blev då melodifestivalad tillsammans med Lina!
Skratt, alvar, skvaller, idébyten och mycket spännande obduktionsprat förgyllde min kväll! -Trevligt!
I morse då jag vaknade var den första tanken som strök förbi min hjärna :
"Det är fan inte lätt att komma upp varje morgon när man har så dålig valla på skidorna!". . . .
-ööööh, vah?!
Kan inte fatta hur just den tanken kunde dyka upp?! Jag åker INTE skidor och skulle jag göra det så skulle jag nog inte ens vilja använda någon "valla" då jag nog vore rädd att det skulle gå för fort...
Ööööhrm, som ni märker så har jag fastnat i något ganska obetydligt.
Viktigare:
Idag, på "Centralen", pratas det om donationer - kan man tänka sig att donera organ eller ej?
Är lite förvirrad vad gäller sånt där.. Varför är den frågan så stor?
Vad tror man att man har för användning av sina organ om man ändå är död?
Alltså, NEEEEJ, själen sitter INTE i organen och jag är helt säker på att vi som tror på himlen kommer att nå vår "slutdestination" i vilket fall - med eller utan organ i kroppen.. De följer nämligen inte med upp dit om ni nu inte redan besitter den infon själva..
Nej, om man ändå har förlorat sitt liv så borde det väl nästan vara en självklarhet att bidra till att någon annan får ha sitt liv i behåll..?
NOG!
Precis i detta nu sitter jag och önskar att jag hade "sparat päls"... Åhhh om man ändå hade en pälsbeklädd kropp nu då det är så helvetiskt kallt ute!
Nej, trots att man kan känna sig som en jävla ryamatta ibland då man skitit i rakhyveln så skulle det nog inte kunna bli tillräckligt med "päls" på en människokropp för att hålla kylan ifrån sig.
Tyvärr!
Bara att fortsätta hyvla brudar!
-Om jag är feminist?!
-Nä.
Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar