torsdag 3 februari 2011

Men för helvete!!!!

När jag för en jävla gångs skull tänkte lägga upp en bildjävlel på denna förbannade bloggjävel så tog det sådan helvetes tid att jag, efter 15 min, tröttnade spymycket och SKET I DET!

Bilden jag tänkte lägga upp var faktiskt på en maträtt som jag lagade igår!
Nej, det var det inte. Men det hade varit roligt om det var så.
Känner mej lite smått irriterad nu, då jag har läst bloggar som talar om hur mycket folk gör om dagarna.
Folk som har ungar som de umgås med och skjutsar hittan och dittan,
SAMTIDIGT som de lyckas JOBBA,
SAMTIDIGT som de tar en fika med väninnan,
SAMTIDIGT som de renoverar hus,
SAMTIDIGT som de har ett fantastiskt kärleksliv,
SAMTIDIGT som de visar BILDER PÅ MATRÄTTERNA (som dessutom är snuskigt snyttiga och ser äckligt frächa ut) som de har lagat under dagen åt hela den fantastiska lilla familjen,
SAMTIDIGT som de kliver ur sängen innan de ens har hunnit somna för att HINNA TILL GYMMET OCH TRÄNA innan dagen startar för de övriga i familjen,
SAMTIDIGT som de är lyckligast i världen och HINNER blogga om allt detta!!
MEN VAD FAAAAAAAAAAAAAAAAAN????!!!!!!!!!
Vad i helvete heter den butiken som säljer så in i helvete många extra dygnstimmar?!

Jag kan förklara mitt dåliga matlagningsintresse med att mitt kök är ALLDELENS för LITET! Det skall finnas space för lite dans i mjölröken... Ah, och så har jag ju ingen diskmaskin heller och jag HATAR att diska!
Sedan kan jag inte begripa hur man skall hinna vända/krydda kött, röra i sås, hacka sallad och SAMTIDIGT undvika kniv och brännskador på SAMMA JÄVLA GÅNG?!
Kolla på vilket jävla matlagningsprogram som helst:
Där är det någon jävlel som ställt fram allt i små skålar!
Det är alltså bara att ta en nypa/näve av det man behöver, PRECIS NÄR man behöver det!
Sedan har de troligtvis diskmaskin också, men vet ni vad?!
Jag tror inte ens att de behöver ordna det själva!
Nej, Per Moberg har "PERSONAL" som PLOCKAR IN SKITEN och tar reda på allt efter honom!

Ähh, sluta tjura!
-OK...
Jag VET att mitt köksproblem är diskfobin.. Det är den som är boven i dramat..

Skit i det nu och fokusera på all tid och ORK som vissa "talangjävlar" verkar ha här i livet!
Själv kliver jag upp (idag 06:45),
tänder lite lampor,
pissar,
tvättar mej,
ger Melvin nytt vatten och mat,
tar själv yoghurt och chokladflingor,
sätter mej vid tv:n - kollar nyheterna,
ut med yoghurttallriken och brer en smörgås som jag skjutsar in i micron så att osten smälter,
återgår till TV4 morgon,
äter,
lägger smörgåsfatet på diskberget,
skiter,
tvättar mej (igen) och borstar tänderna,
klär på mej,
går morgonturen med Melvin,
kommer hem,
ger melvin en godis,
sätter mej vid datorn,
NU RÄCKER DET!
Det jag vill få fram är att jag är så jävla avis på alla som lyckas så förbannat bra och som klarar av att vara så otroligt ambitiösa i livet!
DET SKA JAG OCKSÅ BLI!....... Vänta ni bara... *ett frustrerande morr*

Inte fan kan jag ta åt mej äran på mina briljanta tips heller!
Nej, de kommer faktiskt ur en bok som inte är skriven av mej...
Men man kan ju undra;
VEM FAN delar en lökjävel och slänger in i ett illaluktande skåp istället för att slänga ut "ORSAKEN" till att det stinker där inne???.....

Här kommer dock ett tips som kanske kan vara värt att ha med sig:
"När man målar förnsterkarmarna är det bra att SÅPA glaset innan - då fastnar inte målarstänken!"

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar