fredag 17 december 2010

Betala? - NÄPP

Igår var det en riktigt skojsig dag!
Tänk att det är så tråkigt att betala för sig!. . .
Alltså, jag tycker att pengarna "rinner i väg" så fort man går utanför lägenhetsdörren nu mera...
Inte riktigt kanske men ALLT kostar ju. . .
Igår där emot, handlade jag en hel del men betalade INTE för NÅGONTING!
DEN NI!
Började med ett besök hos barnmorskan (jag skulle byta p-piller) - Gratis besök!
Efter barnmorskebesöket for jag till underklädesbutiken där jag hade ett presentkort som går ut i morgon - Ett linne och ett par trosor 499:- - Presentkortet var på 500:- så jag bytte papperslappen mot varorna!
Åkte till ICA där jag handlade varor för 125:- - Hade 3 st TRISSLOTTER med sammanlagt 125:- i vinst på - BYTESHANDEL!
Tyckte att detta var så förskräckligt roligt så jag fortsatte min gratisshopping - MOT APOTEKET!
Där skulle jag hämta ut p-pillren. När apotekstanten kommit in på "min sida" på datorn fick jag se att läkaren hade hunnit skicka mitt Concerta recept (4 burkar á 618:-/st), tog ut dem också! Där hade jag uppnåt FRIKORT så det var bara att ta medicinen och lämna apotekstanten utan ett endaste öre!
Sedan bar det av hemåt!
En ICApåse, en Apotekspåse och en Underklädespåse hade jag med mej utan att vara en endaste krona fattigare än då jag åkte!
SLÅ DEN OM NI KAN!

Ah, det är inte många gånger man får vara med om en sådan typ av shopping... Iaf inte för min del.
Behöver dock inte fundera över vad jag skall göra med "pengarna", nej, idag har de kommit in på mitt konto och lika snabbt som de kom kommer de att försvinna. Ska nämligen betala räkningar nu..
Med tanke på gårdagens flyt så hade jag en liten förhoppning om att tomten hade ordnat detta redan - till min stora besvikelse upptäckte jag att alla räkningar fanns kvar i pärmen... Ja ja, man kan väl inte ha hur mycket flyt som helst?!

Besöket på underklädesbutiken igår fick mej iaf att inse att mitt sexliv ligger totalt dött och begravet!
Shit vilken upptäckt jag gjorde!
När jag kom in där bland alla röda spets bh:ar och röda spetstrosor (ÄLSKAR RÖTT) men ÄNDÅ direkt ställde frågan till kassörskan om vart "mirakelkläderna" fanns och ifall de hade några riktigt effektiva håll in - lyft upp och ge andningsuppehålls-strumpbyxor, ja det var DÅ jag själv HÖRDE hur det lät!
Vi började båda att skratta!
Men vad fan!
Kan det vara DÄR mitt döda sexlivsproblem sitter kanske?! Att jag inte engagerar mej spec mycket?
Menar inte att sexlivet sitter i underkläderna direkt. Nej, men själva inställningen!
Måste nog ändra på MIN inställning som det känns...
Gör det sedan! Just nu känner jag inte att jag har något intresse av att "få till det" någonstans heller. Det kommer och den dagen skall jag vara totally NUDE (med eventuell kroppsmålning kanske...)!
Som sagt så slutade det hela med ett par boxertrosor (söta faktiskt) och ett "mirakellinne" (Inte lika sött...).

Då jag tyckte mej ha väntat ur totalt på mina provsvar igår också så ringde jag faktiskt och frågade!
Tro det eller ej men de hade kommit!
"Jaha. Kan du se hur det ser ut då?" Undrade jag.
"Mmmm... Jo... det kan jag..." ...? Sedan blev det tyst i luren..
Gissa om jag kände ett rus igenom hela kroppen?! YES det var säkert något superalvarligt fel på mej och nu funderade hon på hur hon skulle lägga fram det! Jag är inte "bara psykstörd"!
Sedan kom det:
"Allt ser bra ut. Inga allergier och inga intoleranser... Du ligger dock lite högt på ****(minns inte vad hon sa men det handlade om mina njurar)"
Just det där med njurarna skulle man ligga på 40-90 någonting. Jag låg på 96.
"Det var ju inte mycket det handlar om så jag vet inte om doktorn tycker att det är något att fundera över. Om han tycker det så hör han av sig".
Kändes kanske inte så där super uppmuntrande.. Hon skulle iaf försöka gasa på min hjärnröntgen lite så den verkligen hinner bli av före jul...
Nu hoppas jag väl på den. Man antagligen så är det väl inga fel där heller.
Nej, jag är väl så jävla pass klen i psyket att jag till och med får krampanfall.
Min psykolog sa att när man mår riktigt dåligt i psyket så kan det GIVETVIS hända mycket konstigt med kroppen också. Ja, hon menade att jag visst kunde ha krampat pga psyket.
Detta HOPPAS och TROR inte jag på. Eller jag VILL inte tro på det.
Fy fan vad BEDRÖVLIGT!

Hade dock missat ett samtal från L-hyttans VC igår under mitt p-piller besök. Då jag ringde upp kom jag till landstingets växel där de sa att han troligtvis ringer upp mej igen.
Hatar att VÄNTA!
Undrar vad han ville... Kan det ha varit något allvarligt ändå som inte hon i telefonen ville säga?! *hoppfull*
Nej, då skulle hon väl inte säga att allt såg bra ut?... *suck*
Känner mej helt knäpp!
Vem sitter och hoppas på sjukdom?...
-Den som mår svindåligt utan att kunna förklara det!
Det är faktiskt jävligt frustrerande

Nu ska jag ta tag i mitt diskberg sedan blir det prommis med vovven.
Men faaaan!!! Det var ju räkningarna också... Ah, det skall fixas NU!
I em blir det övning inför julaftons sånguppdrag.

BYGG EN SNÖGUBBE!

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar