måndag 13 december 2010

EMLA - en gåva från himlen!

Jag skall fatta mej kort för en gångs skull!
Kl två idag skall jag ta en SPRUTA!
Vaccin.
Jag HATAR nålar och är livrädd för dem i alla dess former!
Därför ska jag nu tacka uppfinnaren av EMLA!
-Bedövningskrämen som oftast används av barn eller om man skall "skära" i huden (typ plocka bort leverfläckar eller liknande).
Själv är jag 23 år och ett superfan av denna kräm!
Vid alla typer av "nålmöten" - sprutor, sänkor mm - så använder jag EMLA!
Brukar oftast bli bemött av skratt och kommentarer som: "synd att jag inte har ngt bamseplåster nu", "EMLA?! Men lilla vännen!", "OJ! här var det skräck minsann" osv. Tar det med ett leende.
Varför utsätta sig för obehag om det går att undvika undrar jag?

Hipp hipp HURRA för EMLA!

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar