lördag 4 december 2010

Tomteförhållande

Snuvig. Gissar att det inte är spec konstigt.
Är i Skedvi nu.
Solen skiner och det är alldelens LAGOM kallt ute.
Har klinkat lite på mammas piano.
Härligt med RIKTIGT piano - trots att det är fruktansvärt ostämt!
Allt är bättre än ett elpiano, vilket jag får hålla till godo med i min lägenhet.
Jag ska sjunga på midnattsmässan (julafton) i Husby Kyrka.
Jobbigt är att jag har total sångtorka! Vet inte vad jag skall sjunga!?
Har ju några stycken låtar iofs, med det är låtar som jag sjungit förut - massa gånger- eller så är det låtar som jag ALDRIG sjungt - vilket då leder till en viss nervositet... Är ju alltid lättare med sånt man redan kan och känner sig "hemma" med. . .
Låtförslag?
Någon?

Inte bara "sångtorka" i hjärnan heller, nej jag har ÄVEN "BLOGGTORKA"!
Vet fan INTE vad jag ska skriva!
ALLT jag tänker på är min blivande MAN!
Japp, jag har funnit honom!
-JULTOMTEN!
Kan det bli mer lämpligt?
Att ingen har påmint mej om en sådan uppenbar "blivande"!
-Tack hörrni!
Har liksom kommit på detta med tomte nu: DET FINNS INTE BARA EN!
Nej hur FAN skulle han hinna med att besöka ALLA familjer under en och samma kväll?!
Klart som fan att det finns FLER!
En utav dem är MIN make!
Japp, jag och tomten är the perfekt match!
Jag som gillar att BESTÄMMA SJÄLV;
*Äta vad/när jag vill
*Sova Hur/när jag vill
*Handla när/vad jag vill
*Se vilket tvprogram jag vill och när jag vill
*Raka benen när jag vill
*Ligga tvärs över sängen om jag vill
*Få plats med bara MINA kläder i garderoberna
*Möblera HUR jag vill
Äsch, listan kan göras flera mil lång.
Hur som haver så vore det underbart att ingå i ett tomteförhållande!
Vi ses en gång om året - ca tio min - sedan får vi längta lite efter varandra tills vi ses ett år senare igen!
Vi måste "smyga" lite så ingen kommer på oss, och det gör att vårt sexliv kommer att bli enormt spännande! Dock mycket "raska sexakter" då allt skall hinnas med utan att vi blir upptäckta OCH att tomtens julklappsutdelning skall hinnas med. TIO minuter som sagt...
MIN!

Nu hinner jag inte mer!

Farmor är här och vi ska fika!

Kram , Puss!

(Håll fingrarna i styr! Denna tomte är MIN!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar