torsdag 2 december 2010

"SirapsBlogg"

Känner att jag vill förklara mitt "sirapsbloggande"...
Tro det eller ej, men när man fryser riktigt mycket och det ständigt är kallt så blir man vädligt stel i händer/fingrar bland annat.
Detta är precis vad som händer med mej om jag inte ligger i soffan inlindad i världens största och tjockaste filt, eller städar/fixar/håller kroppen i rörelse.
Det är så kallt inne hos mej att om jag sitter vid datorn så stelnar fingrarna och segar till sig sakta men säkert. Detta är jävligt frustrerande.
Har prövat vantar i samband med datan - klumpigt och irriterande svårt.

Då jag klev ur sängen idag visade termometern:
Detta visde tempen, lite senare, efter att jag hade varit ute med Melvin:

Detta är JAG. Redo för att möta UTOMHUSKYLAN. tror dock att jag nog ska börja klä mej på detta vis även inne...
Tusen Tusen tack MATTIAS för jackan!
Gissa om den värmer mej?!
.
Jag har alltså 14.0 grader INNE i min lägenhet. Känns inte alls OK och jag är snuskigt sur just nu.
Ingen hitt att vara "sur". Har nämligen världens goaste hyresvärdar som gör allt de kan för att få till detta.
Känns dock som att jag tappat tålamodet nu.
Nej, jag tänker INTE sova här i natt. . .
.
Nu måste jag tina fingrarna så detta får räcka för nu.
Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. du får komma till mej å värma dej..min temp inne är 25 grader!
    jag saknar dej skrutt!
    Love//sussie

    SvaraRadera
  2. Åh vad skönt!
    Ah, det skulle jag fasen göra...
    Nu är jag dock hos mor och far och tinar upp. :o)
    Stora kramen till dej!

    SvaraRadera