måndag 29 november 2010

Dagens yrkesalternativ:

-MÄKLARE!

Men innan jag börjar jobba som mäklare för dagen så tänker jag upplysa om att jag har vunnit ett KULTURPRIS!
100.000:- För att jag knäpper så otroligt vackra naturbilder i vårt vinterlandskap!
Ja, jag är helt enkelt BÄST!
Se så fint!
Så vackert att det tåras i ögonen!

Har hört att ljusterapi skall vara bra för själen... Inget snack om att det inte skulle vara ljust ute nu..

Vad är 100.000:- ?!
-Antagligen JÄVLIGT stort och enormt välkommet!
Dessvärre får jag be Er bespara blombuden och alla grattiskort.
Jag ljög. . . . IGEN!. . .
Har INTE vunnit något kulturpris. MEN, skulle så vara så skulle jag antagligen vara sysselsatt med lite annat än ett blogginlägg i detta nu.
Nej, inga 100.00:- pris här inte.
Jag får helt enkelt försöka finna ett yrke som jag skulle klara av att leva med.
Dagens idé var, som jag skrev, mäklare.
Den tanken kom då jag var ute på min prommis och lade tankarna på ett "hus" som "står" efter vägen.
"Stackars hus! Det vill nog att någon tar hand om det..."
Här har ni mej: MäklarMadde!
Nå, huset då.
Ok. Mycket fint ämne.
Har ett avskilt läge men står ändå inte allt för "utanför".
På bild nr ett framgår TYDLIGT - med hjälp av skorstenen - att utrymme för eldstad finns.
Eldstaden leder till en mycket HÖG MYSFAKTOR för det nykära paret som söker ett gemensamt boende.





Bild nr tre avslöjar den härliga lilla verandan! Så Ursnyggt!
Jo, nog är det en och annan "småsak" som bör åtgärdas innan huset är fullt beboligt, men med hjälp av den lilla eldstaden som jag tidigare påpekat så antar jag att huset är i full kondition att användas som vår/sommarhus i nuläget om man känner för det.
900.000:- är priset jag sätter på denna lilla trivsamma stuga.
Kontakta mej genom att skriva en kommentar till detta inlägg om intresse finns.
Antar att ni kommer bli galna i detta nu så jag säger det på stört: HÖGST BJUDANDE GÄLLER!
Vet ej om det är ok att sälja andras hus. Ägs detta av någon?--
Hoppas det är Ok med lite skoj iaf!
Nu är det brådis!
Halv åtta hos mej börjar NUUUUU!
Hej då!
Kram , Puss





3 kommentarer:

  1. det behövs nog oerhört med kärlek om man skall hålla värmen i det där huset. men en viss charm har det.

    SvaraRadera
  2. Kan du sälja det där huset, ska du definitivt satsa på mäklaryrket.

    SvaraRadera
  3. Ja men hörrni!
    Nog är det charmigt?!
    Ett par kan ju använda det till att "mäta kärleken" - klara de en vecka där nu så är kärleken okrossbar! :o)

    Kram på Er!

    SvaraRadera