lördag 13 november 2010

Idol-Elin Blom = UTE!

YES YES YES!
Elin Blom ute ur tävlingen!
Precis som jag hade önskat och hoppats!
Tragiskt nog så är nu alla kvartävlare helt UNDERBARA i tv4'as sjungartävlig!
Vill ha ALLA kvar!
Men, den som skall vinna är givetvis Linnea! Vinner inte hon hela skiten så kommer jag att bli otrevlig. . .

Igår hade jag möte med psykologen och FK.
Slutade med att jag skall söka nytt aktivitetstöd för kommande året och, eventuellt, ingå i "samverkan" (=arbetsträning).
Jag är SVINARG kan jag lova!
"Samverkan" innebär att man har ett år på sig att bli "frisk".
Man börjar arbetsträna 10h i veckan (här gäller det också att man hittar en plats som fungerar), för att öka upp tiden och tillslut vara "arbetsför".
Om du, vid årets slut, INTE är redo att jobba fullt ut så kan det bli så att du återgår till att vara ett sjukskrivet miffo som får sitta hemma och glömmas bort - ruttna i din egen ensamhet.
KUL VA?!
Jo, förresten, Samverkan ska man helst inte gå i om man inte är "klar med pågående behandling".
FINT! Jag har nämligen MINST ett år kvar i MBT'n (=gruppen och den egna timmen med Katarina i Hedemora). . .
Det som gör mej så himla arg är att jag hade ställt in mej på att få ingå i "FINSAM" som är ett lite mindre steg ut mot arbetslivet.
Där får man individualanpassad hjälp vilket innebär större trygghet och rimligare "första steg".
Nu är det så att PISSKOMMUNEN HEDEMORA faktiskt har pengar att driva FINSAM, där emot så tänker det tydligen inte göra det fick jag höra. Av vilken orsak vet jag inte.
Kan dock dra mina egna slutsatser då jag VET att ekonomifrågan är GRÖN.
-Det finns helt enkelt inte intresse att hjälpa sjukskrivna människor!

Blir verkligen PISSFÖRBANNAD!
Jag känner att jag har utvecklats och kommit så pass långt att jag fan inte kan "nöja mej" med att sitta hemma och bara ha gruppen och den individuella terapin (vilket blir 2,5 timmar i veckan) längre.
Nej, jag kommer absolut att gå på ett möte med "samverkan" och ge det en chans.
Hoppas för Gudarnas skull att det blir bra!
TÄNK om jag LYCKAS!?!
Vet ni vad jag skulle göra då? (Om jag klarar av att leva någorlunda "normalt" och känner att jag verkligen kan lita på mej själv och inte får några "impulsiva dum-ryck" alltså)
-Jag skulle sparka kommunen i röven och ta tag i FINSAM för att HJÄLPA MÄNNISKOR SOM VILL BLI FRISKA!!!
WHY NOT?!
Klart som fan att det skall finnas ett projekt som, i alla andra kommuner, har gett så otroligt fina resultat!
Kul för mej, att jag hittat ett nytt mål!
Jobbigt bara om jag inte pallar...
Nåväl, nu ska jag iaf ställa in mej på att jag kommer klara detta med bravur!

Piss skit och Prutt, nu släpper vi detta - jag är Bankrutt!

Efter mötet så åkte jag hem till SUSS!
MYYYS!
Skruttan, jag och katten spenderade timmar i soffan med skratt, djupa diskussioner, humor, "trött-fnatt" och lite allmänt snack. -TACK!

Men nu undrar ju ni vad jag har haft för mej för viktigt idag!
-Jag hade bestämt mej för att detta skulle bli en TrökLördag - jag skulle lösa det sista "fallet" i min omtalade "slutuppgift"!
I morgon skulle jag "finputsa" för att på MÅNDAG kunna lämna in. . .
Började ju, och gjorde klart, det första fallet i Torsdags.
Idag - . . . . . .BLEV JAG KLAR MED HELA SKITEN!
Nu är jag stolt vill jag lova!
Detta var ruggigt svårt och jag har ingen aning om hur det kommer att gå.
Har iaf skrivit klart och gjort allt jag kan så nu är det bara att vänta på resultatet!
När jag var klar tänkte jag lämna uppgiften för att kika på den i morgon och, som jag skrev, lämna in den på måndag.
Dock så tog min något "nojiga" hjärna över och talade om för mej att "om jag inte lämnar in NU så kommer allt att försvinna och vara puts väck tills i morgon". . .
Fanns inte så många alternativ där... Läste igenom och insåg att jag ändå aldrig skulle komma på tanken att ändra någonting i min text.
-Den var klar!
Fan vad nice!

Här är jag och syster för en hög med år sedan.
Mammas och pappas bröllop.

Jullan-Pullan (lilla-syster) kommer hit snart.
Vi ska ha mys-pys och hon ska få sig en omgång av min massagestol!
Som en zombie tänker jag nu lämna tangentbordet och själv lägga mej i stolen en kvart.
Det är jag väl värd tycker jag!
Kram , Puss (Ät Russ(in))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar