torsdag 25 november 2010

Namnsdag

Börjar med gradantalet:
Ute: -8.3
Inne: 17.6
Jag fryser. Detta är visserligen ingen nyhet. tror att jag skriver det i vart enda jävla inlägg här faktiskt.
Rätt less på skrikande små-glin är jag också.
Näpp, inga egna även om det kan kännas så då jag bor i ett "korthus" som det blåser rakt igenom och där väggarna bara är ett synlighetsskydd och alltså totalt fritt fram för ljud av alla dess slag...
Bitter? -Nej, absolut inte!
Släpper detta nu och bjussar på bilder från dagens prommis!

Jag gillar verkligen inte vintern, men nog är det fint ändå...?
Melvin trivs dock och leker för fullt med den lila bollen!




<--- letar boll



Kärlek
Jag har namnsdag idag! Catarina heeeela dagen (Grattis mamma)!
Vissa har ju en massa namn att fira! Ann, Catarina, Madelene.
Yepp! Det blir en hel massa många firningar om året!
Idag tex, har jag firats med tårta och presenter, massa grattis-sms, blommor och annat mys. . . Lyllo mej som har så många namn.
Eller inte.
Har hört att det finns folk som firar namnsdagar (Gör DU det?), i min släkt/familj gör vi det INTE.
Eftersom vi har en del namn så skulle det, som sagt, bli en hel massa firande mest hela tiden.
Inte för att det skulle göra någon skada men det skulle bli lite tjatigt kanske.
Tyvärr leder alla dessa namn till att vi inte firar någon namnsdag alls.
Då vi har vår "riktiga" namnsdag (i mitt fall då Madelene) så brukar vi få en triss av mormor och morfar. Sött av dem. De håller reda på oss.
Idag fick jag ett GrattisPåNamnsdagenSms av mamma - Klart vi säger grattis om vi kommer ihåg!
Själv är jag urusel på att hålla reda på sånt. Jag tycker att det är fullt tillräckligt att komma ihåg födelsedagar...
Vart ett långt utlägg om Namn..
Jag ska nog döpa mina ungar till alla namn som finns och sedan ska jag vara en sådan morsa som firar namnsdagar med tårta, godis och massa trevligheter. Skitbra anledning att trycka i sig snask dagarna i ända.. det är nämligen vad jag gör! Eller inte...
Känns så iaf.
Idag har jag dock inte ätit en endaste liten sötsak. Bara mat (i normala mängder dessutom)!
Igår också!
Nej, nu ljög jag!
Igår vet vi ju till och med att jag åt en tunbrödsrulle... Inte nog med det.. Klämde lite glass till bonde söker fru på kvällen...
Äsch, nu är det nya tag som gäller!
Började idag!
Har ju tjurat som fan över vintern och kylan. Inte ens gått prommisar med Melvin. Nej, honom har jag roat genom att kasta boll ute på åkern (vilket är det roligaste han vet). Den aktiviteten ger dock inte MEJ så mycket rörelse som jag borde ha...
IDAG har jag då brytit detta och bestämt mej för att trotsa kyla och snöstorm! Dagliga prommisar igen nu då - som förut!

Pylsade på mej massor med kläder och upptäckte att det faktiskt går bra då. Man KAN ju hålla sig varm - än så länge...

God Jul!... Tidigt?

Tips för TVkvällen: Robinson!
Äh, har inget mer att skriva just nu så jag lägger ner.
Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar