onsdag 3 november 2010

Bästaste Vänner!

Jisses vad det kan regna!
Oftast blir jag skitsur av "dåligt" väder men ibland bara NJUTER jag av det.
Just nu är det "njutar-väder" för min del.

Nu har inte jag skrivit här på några dagar.
Ingen som helst ursäkt för det. -Latheten är den enda orsaken till min frånvaro.


Lite kortfattat om mina senatse dagar iaf:
Måndags:
*Surade över att min soltid vart inställd pga "spagäster".
*Åkte till Hedemora och handlade mat då det dammade i skafferiet och ekade i kylskåpet.
*Följde med en utav världens underbaraste och finaste vänner; VICAN till Borlänge på kvällen då hon skulle "klämma" på en telefon som hon ville införskaffa sig. Det slutade med att hon blev placerad i kö för att telefonen inte kommit ut i butik ännu (flashigt värre!) och JAG bytte abonnemang (Har kommit ett MYCKET bättre och BILLIGARE telia-abonnemang än det jag har).
Vi fikade, fnittrade och hade en urmysig stund på måndagskvällen!
- GREJT!

Tisdags (igår):
*Tillbringade förmiddagen med det "vanliga"; kollade tv, prommenixa med Melvin, dammsög en smula, diskade lite bla bla bla.
*Solade
*Träffade "NYA" psykologen
*Avslutade dagen tillsammans med, ännu en utav världens finaste och underbaraste vänner; LINA! (GISSA om jag är lyckligt lottad som har så sjukt fantastiska vänner??? -Jag har verkligen de allra BÄSTA måste jag säga!)
Vi gosade ner oss i hennes soffa, käkade thaimat, pratade, diskuterade, skvallrade och hade det toppen!
Hon "nämner" sin studiekamrat "M" lite då och då och menar att jag och denna "M" skulle "gilla varandra". Vi är tydligen "så lika". . .
Hmm... Då det inte är första gången han "nämns" så börjar jag faktiskt bli rätt nyfiken nu. . . Kanske skall ta mej ett "snack" med denna mystiska "M" någon gång på alvar och utforska vad det är för en prick... ;o)
Fick en födelsedagspresent av Lina också. Gissa vad?!
-EXUVIANCE ANSIKTSMASK!!! LYX LYX LYX!
Tusen TACK snutt!
*Efter myset med Lina åkte jag hem - fyllde lägenheten med levande ljus, applicerade min lyxiga mask på nyllet - tog plats i massagestolen och bara NJÖÖÖÖT!
Förbannat skönt måste jag säga!

IDAG:
*Gick upp 07:30
*Smetade på mej "Emla" (bedövningskräm) på armen
*Åkte hem till Skedvi för att hämta mamma och Jullan
Nej, nu skiter jag i att "stapla"!
Idag, kl 9, skulle jag och Jullan ta Twinrix-vaccin.
Jag är så fruktansvärt spruträdd men jag ÖVERLEVDE!!!
Nu är det "bara" två sprutor kvar för "fullt skydd". . .
Varför gjorde vi detta då?
Jopp, Vi ska åka till Thailand!!!
Wohoooo! Kan inte riktigt fatta att det är sant. Kommer antagligen inte fatta det heller förens vi är hemma igen...
Jo, men fy attans vad himla skönt det ska bli! LÄÄÄÄNGTAR!

Resten av dagen har sett ut som de vanligtvis gör för mej på onsdagar - gruppterapi.
Var på riktigt solskenshumör (trots regnet) idag, men någonting hände under gruppterapin. Vet inte exakt vad. . . Kanske lite av varje . . .
Slutade nämligen med att jag var rätt irriterad/less då vi var klara.

Ja ja, ibland blir det så.
Ikväll blir det iaf mycket kul på tv:
*Bonde söker fruga
*Berg flyttar in
*Välkommen åter

Well Well.
Hej då!

Kram , Puss

1 kommentar:

  1. Haha, ja, jag tror det är dags för en dejt med M! ;-) Tack för en supermyskväll bästa du! Älskar dig! Ses imorgon!! :) Puss & Kram!

    SvaraRadera