söndag 31 oktober 2010

Ovanligt näringsintag?. . .

Nu jävlar!
På självaste Guds utnämnda VILODAG har jag haft en energi som i "normala fall" brukar lysa med sin frånvaro!
Känns som om jag typ har tillbringat den senaste veckan med att proppa i mej duracell batterin!
Det är SANT!
-Idag har jag fan varit som duracell kaninen - herself!
Har flängt fram och tillbaka, upp och ned, fått massa saker gjorda - med ENERGI!
*Städat (plockat undan saker, ruskat mattor, dammsugit, dammat pryttlar och ytor, diskat, torkat golv)
*Borstat vovve
*Prommis med vovve
*Tvättat
*Hängt undan höstjackor / plockat fram vintermunderingar
*Varit hem till skedvi där jag blev bjuden på mammas goooooda lasagne och pappa tvättade min bil samt satte på navkapslar på fälgarna
*Krattade lite löv hemma på gården i Skedvi (här ska jag dock INTE skryta med min insats...)
*GYMPAT

Ett och två, hej och hå!
"Normalt" så brukar jag ju, för det mesta, känna mej som "BjörnesMagasinBjörnes" "bäste vän" - Lilla Snigel. . .
Sådär "lojsig", halvdöd och menlös. . . (nej, menlös är jag INTE.... halvdöd och lojsig stämmer iaf)
Gruvade mej som fan för gympan. Har ju känt mej som en smärre geléklump de senaste gångerna/veckorna vad gäller träningen. Antog att det, trotts min känsla av duracellintaget,
inte skulle vara någon skillnad på DEN fronten.
-Någon "måtta" får det väl ändå vara?! Man kan väl inte få känna sig som en "hurtbulle" en HEL dag heller?! . . .
Åh jo, TYDLIGEN!
"Duracell kaninen" uppenbarade sig även DÄR!
FAN vad roligt!
Hoppas att det har vänt nu!
Detta med träningen alltså.
Kommer troligen inte att känna mej som en duracell kanin varje gång men kanske inte som en geléklump heller.
kanske kan vara "lagom" nästa gång...?... eller...?
Nu väntar iaf en välbehövd och välförtjänt dusch! Ser fram emot den.
Sedan är det inte helt omöjligt att jag låter min 88 kilos stolklump pyssla om mina svinhårda muskler. . .
Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Heja Madde! :) Får jag sjunga Lights of December med dig i år igen? Saknade dig igår :) Puss!

    SvaraRadera
  2. Jättegärna!
    Dock inte på lucian.
    Blir inte med i år.
    Skulle det dyka upp något annat jul-sjungar-erbjudande så hoppas jag att vi kan sjunga den! :o)

    Kram

    SvaraRadera