lördag 23 oktober 2010

Svär svär svär svär ****

Orkar inte skriva alla fula ord jag kan (är så jävla väluppfostrad så jag KAN egentligen inga fula ord.... ?) men ni kan väl tänka er hela den *SvartaGrodanRamsan* istället!?
Nu har jag inte sovit ordentligt på ÖVER en hel jävla vecka!
Är trött, sur, grinig och JÄVLIGT MATT!

Ryktet går om att det är "fullmåne". . .
-SO WHAT?!
Ska det sabba sömnen i hur lång tid som helst då?!
INGENTING är bra med sömnbrist!

Ibland är det just vid sömnbrist som jag kommer på mina briljanta idéer
Denna gången har jag inte ens gynnats av det!
-AAAAAAAARRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHH!
Tankarna spinner på som bara den där inne bakom svålen. Själv hinner jag inte alls med!
BLAHA BLAHA BLAHA.
-Spyr små och stora zzZZzzzzZZzzzzZzzzzzzzZZZZZZzzz så fort jag öppnar munnen.
Ställer klockan på kvart över åtta och går då upp för att INTE vända på dygnet och för att INGEN skall komma och säga: "klart du inte kan sova på nätterna om du sover på dagarna".
Förut, när jag inte sov på nätterna, tillät jag mej själv att ta en "dagsvila" då jag var så otroligt trött.
Sanningen att säga så ÄR det verkligen SVÅRT som FAN att hålla sig ifrån dem då man inte har sovit under nätterna, MEN det gör själva "NattSovarBekymmret" BETYDLIGT värre.
Därför har jag, sedan i våras, börjat avstå "dagsvilan" så att jag själv inte "matar" min egen "NattVakenhet" mer än jag redan gör med den okontrollerade tankeverksamheten som ibland - fortfarande - väljer att köra sitt eget race.

Äsch!
Nog om detta!

Åter igen fick jag VN (högsta betyg) på min senaste inlämningsuppgift!
-FY FAN VAD JAG ÄR BRA!!!
Nu har jag fått högsta betyg på alla uppgifter i kursen hittills.
Endast EN -SLUTUPPGIFTEN- kvarstår.
Då min lärare skrivit att jag legat på en N-VN nivå i de två senaste (men hon har tyckt att det lutat mest åt VN och därför satt just DET - VN) uppgifterna så gäller det nu att jag verkligen skärper mej för att få det även på slutuppgiften.
Jag måste få en mer "flytande" text menar hon, och inte bli för "fragmatisk" som jag har en tendens att bli.
Förstår precis vad hon menar med det men det är verkligen SVÅRT!
När man skriver om Etik och Moral är det ganska lätt att man återkommer till sin åsikt ganska ofta även då fallexemplen varierar.
Det är ju så; JAG står ju för MIN etik och moral.
Sedan skall man få insikt i alla möjliga olika tankesätt och synsätt men samtidigt lägga sina EGNA värderingar i de olika alternativen.
Blir då lätt att man återkommer till lite samma samma...

Ska iaf jobba stenhårt på att nästa text får ett flow utan dess like! ;o)

Är jag nöjd med min nya stol då?...
-OM!?
Gissa om det är ruggigt vardagslyxigt att ha en alldelens egen massör hemma?!

Det är dock som jag trodde: går inte att jämföra med den mänskliga massagen då man får den "tryggande" och personliga kontakten som inte stolen har förmågan att ge.
Men som lugnande och spänningsupplösande komplement är den helt sjuk!

Gissa om jag känner mej trygg och ompysslad då jag (sent sent sent på kvällen) släcker ner ALL belysning i lägenheten, tänder levande ljus, drar på mej duntofflorna, sätter mej i stolen med - endast - ett duntäcke över mej och låter stolen köra ett 15 minuters massageprogram, för att sedan krypa ner i sängen?!?!
Ahaaaa, det är UNDERBART!
Anser att jag gjorde ett kap då jag investerade i denna stol.
För min personliga hälsa så var detta extremt nödvändigt har jag insett.
Ångrar mej inte en sekund, och även om jag får leva ett ännu fattigare liv nu så var detta fan värt var enda krona!

Inne på min tredje dag med mensen nu för den som är intresserad av det.
piss, skit och prutt vad jag INTE gillar denna kvinnliga åkomma.
Jag som skulle börja ett "nytt och hårdare" liv kan bara säga:
KISS MY ASS!
Nej, det verkar vara helt jävla omöjligt!
Kilona faller ner över mej som snön fallit på stockholmarna (ellerhur hade det kommit snö där under veckan?)!
Hur kan det vända så tvärt?!
Vissa perioder (ja, jag kan inte skylla detta på mesen hur gärna jag än vill. har nämligen inte haft mens i en och en halv månad!) har jag total matångest.
Eller, jag är alltså inte hungrig. inte ens sugen.
Äter för att jag måste och då äter jag "lagom" och ganska bra saker.
Sedan smäller det till och jag blir ett matmonster:
Allt går ner, hela tiden, spelar inte så stor roll vad det är så länge det INTE är nyttigt eller osött.
"lagom" finns inte heller i denna del av matperiodsvågen.
Nej här gäller ordet: ALLT!

Att hålla på och fjanta med: "på måndag DÅ ska det bli annat" är ju, som jag märkt, bara att FETGLÖMMA!
Man kan inte hålla på med dessa jävla "MånBantarDagar".
Nej, man måste själv (iaf JAG fungerar så) känna sig inspirerad och driven till att ändra på situationen.
Det gör jag tydligen inte nu så det får helt enkelt vänta tills den "inspirationen" kommer.


*MensMadde tackar för nu*
Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Fan vad duktig du är vännen! :) Är helt övertygad om att du kommer få VN rakt igenom hela kursen. Du ska vara riktigt nöjd! Puss & Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack snuttruttan min!
    Jag hoppas verkligen det.
    Skulle vara ett enormt lyft för mej och en rejäl knuff i rätt riktning om det lyckades till fullo.

    Ser fram emot glöggmys med dej innom den närmaste framtiden!!
    Hur går det förresten med övertalningen av Alex?
    Är det nerlagt eller finns det hopp?

    Puss

    SvaraRadera