tisdag 19 oktober 2010

Mitt liv som BJÖRN!

Nu, IDAG, tar jag det första menspillret (på p-pillerkartan) för denna månad!
Gissa om jag är lika bitchig, sur och otrevlig som jag ser ut?!
SVAR: Japp, precis så är det!
Känner mej STÖRRE än en barbapappa
Snäsig, arg och bitsk som lilla My i mumintrollen
Hungrig som en björn som förbereder sig för vintervilan
och tjurig som en åsna!
.
Samtidigt har jag en något befriande känsla i kroppen och jag kan inte, trots allt PMS-bekymmer, undgå ett litet ljus i min själ!
Jag har, IDAG, lämnat in ytterligare en uppgift till min kurs och detta gör mej ganska stolt!
Dock infinner sig en viss oro då nästa uppgift är den slutgiltiga!
Nästa inlämning ska nämligen vara en sammanfattning av hela kursen.
Ett skriftligt slutprojekt kan man säga.
Vad himla bra att jag var tvungen att ta upp det nu och dränka mitt lilla ljus av hopp!
-DAAA??!!
.
Nej då, jag har - än så länge - gott om tid på mej så det ska nog gå vägen.
.
Men hörrni;
Detta med kvinnans "fittiga vecka" (som jag så vuxet väljer att kalla det) får mej att fundera en del. . .
.

TÄNK om man ändå var en BJÖRNHONA!
*Man vore ruggigt stor och respektingivande
*Ingen i min omgivning är varken förvånad eller äcklad av att jag är totalt täckt med en tjock och fet pälsmatta
*Att jag morrar, visar tänderna och "smäller" lite med käften räcker gott och väl för att du skall fatta att det är bäst att hålla dej på låååångt avstånd
*Att min andedräkt luktar som död gam är inget konstigt
*Jag ÄTER HELA TIDEN och så MYCKET JAG BARA KAN för att, helt naturligt, bli tjock och fet
*Sover bort hela den svinkalla vintern
*Föder ungar - i SÖMNEN - som i sin tur är ursöta och halvt "självgående" när jag väl vaknar
Äsch! Måste jag radda upp fler exempel på att ett björnliv vore helt UNDERBART?!
Kan man konvertera till björn?
Isf så tror jag att jag skall göra det.


Ja, likt som fan! (jämför med den övre bilden - nog skulle du backa för oss BÅDA???)
Hah!
Här behövs ingen konvertering!
-Jag ÄR redan en björn!!!
.
BrumeliBrum - Nu ska jag kika på "Halv åtta hos mig"!
Kram , Puss

4 kommentarer:

  1. jag håller med dej! det är precis så där,men jag brukar ta sprutor så jag slipper skiten :)
    vi hörs! Pöss

    SvaraRadera
  2. Aha! Jag är LIVRÄDD för sprutor så det är inget alternativ för mej..
    Nej, jag är gärna en skitfarlig björnhona lite då och då! ;o)

    Kram , Puss

    SvaraRadera
  3. Hej Madelene!
    Såg kommentaren på min blogg men fick det inte å stämma så jag kunde svara där för din kommentar va inte synlig i bloggen (brist på kunskap)!
    Måste i varje fall säga att din blogg var verkligen rolig att läsa, kommer sitta å glutta på din sida varje dag :D Ha det jätte bra!

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du gillar bloggen!
    Jag ska hålla ett öga på dej oxå må du tro... ;o)
    Har bloggat ett tag nu men det finns fortfarande en HEL DEL som jag inte heller förstår mej på.
    man lär sig väl med tiden får vi hoppas!

    Kram!

    SvaraRadera