måndag 4 oktober 2010

Rorschachtest. . .

Gissa när jag somnade i natt (i morse)?!
03:33 slog jag sista kiken på klockan. -DÅ var jag trött så jag antar att jag somnade typ 30 sek senare.
Iaf så var det en ytterst tråkig natt.
Klev ändock upp kl nio (vill inte vända på dygnet men var tvungen att ta en liten sovmorgon iaf...).

Jag och Sara åkte till mormor och morfar för att dricka 11-kaffe (blidde kvar på middag också. mumms).
Sötisar!
De är så himla härliga min mormor och morfar!
Mormor äger, sedan länge, en soda streamer som hon idag påpekade att hon minsan INTE kunde med även då hon faktiskt var sugen på bubbelvatten många gånger.
Riktigt synd tyckte jag och Sara att hon inte kan använda den då hon har en!
Det är ju så enkelt också så vi bestämde oss för att lära henne.
Hmm...
Morfar satt på soffan och tittade på, men när varken jag eller Sara lyckades få fast flaskan i själva mojängen (det var faktikst lite svårt... i vanliga fall brukar man SRUVA fast flaskorna, men här skulle man pricka in några skåror rätt och bara vrida ett halvt varv för att den skulle vara på plats) kom morfar till undsättning.
När flaskan väl var på plats var det dags att trycka i lite bubblor!
Mormor tog skydd på långt och säkert avstånd från soda streamern.
-Hon skrek och var livrädd! -"Tänk om den sprängs?!"

Vi skrattade som barn, både jag, Sara och morfar.
När vi insett att mormor faktiskt VAR rädd för streamern bestämde vi oss för att hon skulle övervinna sin rädsla.
Vi gjorde i ordning en ny flaska och sedan var det mormors tur att TRYCKA PÅ KNAPPEN!
Med ett avstånd på ca 1,5 m mellan sig och prylen sträckte mormor fram armen och satte fingret på knappen.
"Tryck nu då"! uppmanade vi.
"Jag gör ju det!" svarade mormor.

Ok.... Hon stod så långt ifrån att hon inte fick ner knappen tillräckligt långt.
Mormor var tvungen att ta ytterligare ett steg mot sin fiende!
Tjutandes och blundandes fick hon tillslut fart på bubblet!
-BRAVO MORMOR!!!
Det pös till och i samma veva kastade mormor sig bakåt och utbrast: "BRA! Nu räcker det!"
Vi skrattade så vi nästan inte kunde andas, morfar skrattade så tårarna sprutade, men vi uppmanade mormor att trycka YTTERLIGARE lite på knappen om hon ville att det skulle bli kolsyrat (det stod att knappen skulle hållas nere i ca 2-3 sek, INTE 2-3 hundradelssekunder...)

Hur som helst så lyckades mormor med vattnet och vi fick oss ett härligt skratt.
Förgyllde verkligen dagen!

Har varit in till psyk i Hedemora idag också och gjort ett "rorschachtest".
Det ingår tydligen i gruppterapin att alla skall ha gjort det.
Detta test innebär att man skall se saker i bilder med "bläckplumpar".
Detta skall ge svar på vad man har i det undermedvetna och jag är riktigt nyfiken på vad resultatet kommer att bli.

Alltså, det var bilder som för mej bara var kladd men jag sa det jag först tyckte mej se i bilderna.
Det var både tjuriga ungar, fladdermöss, maskeradmasker, bufflar som slogs, en del könsorgan, änglar, örnar, monster, kohudar, vågor, skator uppspikade på väggar, skorpioner, mm.
Hmm... fatta att jag är nyfiken på resultatet!
Vad kan man få ut av det??
Att jag är jesus som spikades upp på korset kanske?

Ja ja, nu är det gjort och resultatet får jag vänta ett tag på tydligen.

Nu börjar "halv åtta hos mej"!
HJÄÄÄLP!
Brådis!
BYE BYE!

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar