tisdag 26 oktober 2010

Jobbigt samtal, ny kurs och KNÖL

Idag har det hänt en del.
Träffade studievägledaren idag och vi kom fram till att jag skulle söka en liten "kortiskurs" för att inte bli "stillastående" då "etik och livsfrågekursen" snart är slut.
Det blev en kurs som heter "kommunikation" och är på 50 p.
Kommer att ta fem veckor.
Startar den 22 November (Etik och livsfrågor ska vara klar den 19 Nov) och är klar på självaste julafton.
Hoppas att jag blir antagen bara. . .
plugg Plugg

Sedan hann jag med en fika med kusin Sara och vännen Sofia M!
Trevligt trevligt!
Vi spekulerade i vad vi skulle agera för typ av stofiler på Micke och Sofias halloweenparty.
Visade sig att vi hade en ENORM fantasi!
Förslag som var allt ifrån djävulspinuppor till jordgubbar var uppe på tapeten!
Jordgubbspinuppa kanske?
Imorgon åker vi ev till borlänge och söker ytterligare inspiration. . .

Nåja, efter denna trevliga stund med brudarna var det dags för Psykologmöte med "K".
Hon är förbannat bra alltså..
Jobbig som bara den men skitbra!
hos henne har jag tid varje tisdag mellan kl 17:00-18:00.
Idag klev jag utanför dörren 18:25...
Mycket att prata om. . .
Hon lyssnar på mej, bekräftar mej, ger många bra tips och råd, analyserar mina beteenden och tankar på ett beundransvärt bra sätt
- MEN; hon säger även ifrån och är ruskigt tydlig med att jag måste jobba ÄNDÅ hådare på mitt sätt och beteende i vissa situationer, TÄNKA TILL låååångt innan och MÅNGA GÅNGER då jag, ibland, har en förmåga att "spåra ur".

Nej, man kan verkligen inte säga att hon är en sådan tråkig jävel som sitter och nickar, säger "ja tack" och "amen"!
Hon JOBBAR med mej och DET gillar jag!
Hur fan skulle jag komma någon vart annars?!
Idag talade jag till och med om för henne att hon var jävligt jobbig!
Det var givetvis med glimten i ögat då jag verkligen förstår vad hon menar.
Jag är så glad att hon SER mej!
HÖR ALLT jag säger och "glömmer" inte bort "små saker".
En del saker som jag tar upp kan uppfattas som "små" eller något "obetydliga" på grund av mitt humoristiska sätt att lägga fram dem.
Detta ser psykologerna därför oftast inte som problem då jag själv "suddar ut" det med så mycket "ironi" då jag lägger upp det.
Jobbiga saker som plågar mej men som ändå är för tunga för att framföra med alvar.
Det blir då inte så konstigt att det inte heller tas på alvar.
Detta har hon förmågan att se IGENOM!
TACK GUD FÖR DET!
Jobbigt blir det för mej men förbannat GIVANDE!

Till något annat:
Vad har jag upptäckt nu då?
Jo en KNÖL på halsen!!!!
Vad fint!
Nu har jag väl säkerligen cancer också.
Visade den för "K" och hon sa att jag borde kolla upp den på VC...!!!
KUL!
Ska träffa sköterskan i morgon och låta henne kolla på den.

Skulle inte förvåna mej om det var ngt illa.
Kan inte påstå att jag har haft "flyt" i livet vad gäller min hälsa precis.
Först ett helvete med det psykiska måendet, sedan cellförändringar som oroar en del, en abort - KLART SOM FAN att det är dags för en NY "prövning" nu!. . .
Orkar inte skriva mer om detta för tillfället.
Orkar fan inte bry mej heller om jag ska vara helt ärlig.
Det där får jag ta tag i när jag VET vad det är.
Kan ju lika gärna vara en "fettknöl". Vore väl inget konstigt då jag pendlar i vikten som en jojo.
Återstår att se.

idag är det mycket bra på TV by the way!

Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du känner att era möten 'tar'!

    Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt med halsen! När ska du till VC då, tänkte om du vill ha sällskap?

    Massor med kramar och blöta pussar!!

    SvaraRadera
  2. Du är väl för go du!
    Nej, men det kan ju vara mycket. Fettknöl är inte alls omöjligt.
    Ska träffa min sköterska på psyk idag så då tänkte jag ge henne den första bedömningen.
    Hon kanske ser direkt vad det är och jag kanske slipper VC över huvudtaget.
    Hon är ju "syrra" så något svar borde hon kunna ge tycker jag.
    Om hon nu inte vet vad det kan vara utan skickar mej till VC så säger jag till får se när det kan tänkas bli.
    Söt du är som erbjuder dej att följa!

    Love You!
    Pussar och kramar i massor!

    SvaraRadera