fredag 29 oktober 2010

Bakis. . .

Idag har jag en vansinnigt DåligBra dag.
Ja, kan liksom inte sätt fingret på om det är bra eller inte.
Dåligt var att jag vaknade av att mobillarmet ringde.
Hade ingen aning om VEM jag var eller VART jag var förens efter att ha "znoozat" typ 20 min.

Då blev livet "verklighet". Var jag BAKIS?
-Ja, verkligen!
Bakis som bara faaaaan!!!
Stackars stackars lilla ynkliga mej. Inte hade jag någon där som brydde sig och pysslade om mej heller i min bakfylleångest.
Låg och stirrade, med tom blick, upp i taket en stund. Upptäckte att jag hade en HUND! Melvin låg och "znoozade" han med. . .
Hmm... Fick mej att börja fundera på gårdagen:
Blir man "bakis" av ett gympapass, en morot, en clementin, apelsinjuice och en kopp varm choklad?.. . .
-Nej för helvete!
Jag var antagligen bara jävligt lat eller så var detta beviset på att dagen skulle bli in i helvete "degig"!
Där, mina kära bloggläsare, fick jag jävligt brådis!
Man kan fan inte ligga och tycka bakfyllesynd om sig själv då det inte alls är befogat!
Nej, upp ur sängen, busade lite med vovven så att även han kom ur sin bakfylla (vilket till och med han utsöndrade - "bakfyllevibbar").

Åt min vanliga frulle: limpmackor med smör och kalles (kaviar).
Till det - ett glas juice och medicinen.
Kollade på nyheterna samtidigt som jag gned gaddarna med något som kallas tandborste (äckelord), sedan gick jag ut med Melvin.
Idag trotsade jag det tunga och oaktiva beteendet jag har satt mej för. -Jag gick rundvändan!
Alltså: jag ställde mej INTE på åkern som en bollkastande staty, nej jag GICK med TEMPO den rundan som jag varje dag gick i våras/somras.
-BRA!

Just nu sitter jag och DESPERAT försöker finna mer saker att berätta. . .
Har nämligen en HÖG med disk MITT FRAMFÖR ÖGONEN som bara skriker och gör allt för att vinna min uppmärksamhet. . .
-Jag HATAR nämligen att diska. Tror att det är det TRÅKIGASTE man kan göra.
Hatar även att dammsuga. Detta är inte för att jag tycker det är trist. Nej tvärt om, rätt kul kan jag tycka.
Problemet blir kombinationen Madelene + Dammsugaren.
-Den FASTNAR ju överallt!
Fastnar den inte så dras sladden ur eluttaget.
Detta är saker som lätt utbryter ett hysterianfall och en bedrövlig aggression hos fröken Klockarmats.
Inte bra.
Därför försöker jag dammsuga då jag känner mej någorlunda stabil i humöret.
Idag är alltså ingen dammsugar dag... Vore dock ENORMT välbehövligt. . .

Nåja, disken har vunnit och jag MÅSTE nu ta mej an den.

Kram , Puss

1 kommentar:

  1. Dammsuga och diska kan juvara bland det tråkigaste som finns!
    Skönt att du inte var bakis iaf och att du gick hela rundan! :D

    SvaraRadera