söndag 24 oktober 2010

Äter, skiter och Sover -NOT

Jag är kvinnan som inte alls behöver sömn!

Nej för fan! Jag klarar mej ändå. Dessutom blir jag bara mer och mer aktiv som "HälsoLevnadsMänniska" då jag:

*Inte sover

*Intar TVÅ st limpmackor med smör (extrasaltat) och kaviar på, en påse fruxogodis, en påse pimpim godisar och ett par nävar jordnötsringar till FRUKOST (Denna kost kompenseras med en större mängd läckerol som uppenbarligen får magen att reagera starkt och skjuta ifrån sig alla möjliga varianter av skit under toalettbesöken) (förresten! Har jag talat om att jag är singel?!? -Konstigt?...).

*Kör ett X antal massageprogram i min mya kärlek (stolen)

*Låter den nya, flashiga TV:n roa mej mellan massagepassen

Dessutom kör jag stenhårt på att hålla mej fitt! Jag:

*Är ute och går med Melvin varje morgon kl 6 (+3 timmar... Alltså kl 9) (går ända bort till åkern där jag står ganska still och kastar boll åt min bolltokiga vovve - vilket han tycker är SKITKUL och därav blir både han och jag tillfredsställda med den "prommisen")

*Går hela den långa vägen hem (ca 150m) för att ge melvin frukost OCH - för att inte trötta ut honom av min enorma träningshysteri - lämnar jag honom hemma då jag själv ger mej ut och springer ca 1,5 mil!!! (Fy fan vad jag ljuger!!! Hade detta varit fallet så hade jag antagligen "sprungit" en tur tillsammans med min bil eller ngt)

Jag är VERKLIGEN på väg att rasa ner i ohälsosamsträsket just nu. -FEL IGEN! Jag ÄR redan där!

Nu skiter jag i mitt föregående "Det går inte att köra på MånBantarDag! Man MÅSTE vara taggad för att kunna ändra sina olater"! Nej, nu snackar jag emot mej själv! Imorgon då SKA jag göra en radikal ändring! Än är det inte försent, men fortsätter jag som jag gör nu så kommer mina ALLA kilon, som jag har skakat av mej under våren/sommaren, att vara tillbaka innan mitten på November! Bara för mej att välja nu: Ta tag i detta NU eller agera GRIS med äpple i munnen på årets julbord.

Valet är INTE svårt. Svårigheten ligger i att BRYTA de dåliga LatVanorna jag satt mej in i.

Ikväll ska jag iaf på gympan. Här kommer faktiskt en SANNING: Jag har inte missat ett enda pass! Gått varje Torsdag och söndag sedan det startade och det ska jag fan i mej fortsätta med!


Kom SKITGÄRNA med tips till mej! motivationstips, träningstips, mattips - ja alla möjliga tips är välkomna! Nu skall tjuren ridas in oavsett om jag är "taggad" eller ej!

Kram , Puss(T)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är jätteduktig som håller i gympa-vanan! Till och med på din egen födelsedag gick du dit juh!! Hejja!

    Sen tycker jag att man måste vara lite mindre hälso-strikt ibland så att man får chansen att bygga upp lite ny motivation;) Om man var duktig jämt skulle man ju inte känna sig någe duktig till slut och då är det nog jäkla svårt att fortsätta en längre tid... eller?

    Jag tycker iaf att du är grym!

    Blöta pussar från din Vican!

    SvaraRadera
  2. Vad fin du är snuttan!
    Tusen tack för din "peppkommentar"!
    Jag håller med om att man inte kan vara så "hälso-strikt" precis hela tiden (iaf inte jag).
    Men nu är det på väg att spåra ur ordentligt för min del så nu är det bara ett MÅSTE att ta tag i det.

    love you!
    PusseliPuss!

    SvaraRadera