torsdag 28 oktober 2010

Möte med Anders Bagge

Har hört att det skall vara "nyttigt" för själen att varje dag göra ngt litet "BUS". . .
Vi är på tok för vuxna och på tok för ordentliga idag.
Varför inte följa detta råd och göra livet lite busigare?. . .
Nu snackar vi inga "bus" där man ger sig rätten att bryta mot lagar för att "man skall busa för hälsans skull".
Nej, ge er för guds skull inte ut och kör bilen på fel sida vägen eller ngt sådant nu bara för att ni ska busa lite!

Nu jobbar ju inte jag ännu då jag fortfarande är sjukskriven, men om jag hade jobbat hade mitt dagsbus troligtvis betsått av en "postitlapp".
Tänk er själva om ni jobbade med mej och såg en postitlapp på mitt skrivbord där det står typ:
"MÖTE MED ANDERS BAGGE LÖRDAG KL 20:00". . .
Tror inte att NÅGON skulle undgå en förskräcklig nyfikenhet och tro att jag är på väg att bli superstar!
Helt i onödan liksom! Bara ett "bus".

Ett annat alternativ (för dem med naiv humor):
Åker du mycket hiss? Eller, som jag, kan befinna dej i olika väntrum tillsammans med andra människor då och då?
Ha då en DOLD PRUTTKUDDE i beredskap - kläm till på den vid lämpligt tillfälle (alltså då någon överallsmäktig läkare/chef går förbi) - utbrist där efter: "Jo jo, det kan ju vara svårt att hålla det man inte har i händerna"!

Åter till att vara "poppis":
Du kan även fylla din kalender med MASSA "viktiga" möten och samtal-
Måndag 14:00: date med snygging nr 1.
16:30: date med läckerbit nr 2.
18:00: samtal från SVT.
Tisdag 13:00: radiointervju
16:15 löprunda 1.5 mil
OSV!

Det kan också vara lite kul att gömma en frukt hemma hos någon (som du kanske inte gillar så värst mycket) som kommer att börja lukta snusk som bara den. Snacka om att de blir galna innan de hittar orsaken! *hi hi*

Skicka ett fång blommor till dej själv på jobbet. Lägg till ett kort där det står ngt i stil med att du är det finaste och vackraste gud har skapat typ (Detta skall givetvis framstås vara från någon annan individ som verkar HELT FANTASTISK).

Du kan även bjuda på en MYCKET "exotisk lyxmiddag".
Då gästerna kommer, iklädda sina finaste munderingar, och ifrågasätter Falukorven och makaronerna som du serverar höjer du bara på ögonbrynen och svarar lite "nonchigt":
"öööh....? Denna korven kommer från en liten by i Frankrike och är EXTREMT svår att få tag på. PASTAN i sin tur har jag beställt från Italien och är verkligen unik". . .


Det finns hur mycket skoj som helst att hitta på för att förgylla dagarna!
Ska vi snacka lite knölar nu då?
Igår tyckte även min "Sjuksyrra" att jag nog borde åka och kolla upp den på VC.
Gissa om nerverna körde ett busrace med mej då då?!
Jo, man tackar!
Hon sa att vid stress och liknande kan det uppkomma knölar i halsområdena men då man hittar knölar på sin kropp är det alltid bra att kolla upp dem.
Ringde som en tok till L-hyttans VC men där var det ju helt fucking jävla omöjligt att få svar!
Tack för den televerket!
Bestämde mej för att ägna denna dagen åt att ringa dem, men då jag vaknade och "ansåg" att den krympt lite har jag valt att avakta...
Får se i morgon om den är borta eller fortfarande kvar...
Vet ej om jag har intagit ett förnekelseförsvar eller om knölen faktiskt ÄR på väg bort.
Återstår att se. .
Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar