fredag 8 oktober 2010

Tjejkväll På Romme!

Ikväll bär det av Till RommeTjejKväll!
Ska bli superkul!
Inte minst för att mina förväntningar berstår i att jag skall komma hemdragandes med MINST en sådan här säck:
Money Money!
Jopp, jag tänkte bli ganska rik idag.
Då jag har spelat på trav någon gång förut också (med framgångar som har lyst med sin frånvaro tyvärr) så har jag ju, denna gången, fördelen att VARA PÅ PLATS - SE hur hästarna ser ut / rör sig och vilken form de verkar vara i.
Detta blir kanonbra då jag kommer att titta efter och satsa på hästar med denna typen av speed:

NEJ, detta är INTE galopp! Detta är en FLYGANDE häst!
Sånna ska man alltid satsa på så det kan flyga över och runt sina konkurrenter och på så sätt, oavsett vart i klungan de befinner sig, ta sig FÖRST till mål!

Har man en förskräcklig otur blir hästen KÄR i en KANIN under loppets gång. . . OM så sker är man ganska körd och vinnarplanen spricker. För det mesta så hålls kaniner och harar ifrån banan så detta scenario brukar sällan inträffa som tur är!


Nej, en häst med fokus på seger är allt man behöver kolla efter. Om vinnarviljan finns där ser du detta på skona.

Har hästen NIKE-skor är det en solklar vinnare som verkligen gått in för ett segerlopp. Adidas är, även det, godtagbart. Hästar som saknar skor (ja, en del väljer att springa BARFOTA! Idiotiskt! -Tänk dej själv hur det skulle kännas...) är bara där för "utfyllnad", "förvirring" och "penga-bedrägeri". Jo, en del stackare förstår inte detta och satsar även på dessa vinstchanslösa krakar..

Om jag forsätter med detta resonemang så kommer nog min pengasäck gå till någon helt annan och ALLA hästar på Romme gör, troligtvis, såhär åt mej:


Det finns ju EN lösning till. . .:

Mjae, hur det går ikväll vet man aldrig.
Eller mjoe, antagligen kommer jag åka dit, äta gott, ha en massa skoj, hetsa upp mej och skrika högst av alla under loppen, tjura lite över att mitt "säkra kort" inte vann, Tjoa och tjimma och jubla över att (i ett annat lopp) mitt stora hopp vann och jag kanske får tillbaka en del av min satsning på den pållen, åka hem igen - ännu lite fattigare än innan jag sist lämnade hemmets trygga vrå MEN, troligtvis, haft en supertrevlig kväll!

Jag har faktiskt ett V5-program framför mej just nu som jag kollade lite i igår.
Hittade några "säkra" hästar och några som jag kan tro har en möjlighet att "skrälla".
Ska studera det ytterligare lite mer så jag inte är helt borta när vi väl är där.
Spännande och roligt blir det iaf!

Nu till något HELT annat som jag bara måste få berätta:
Fick omdömet på min senaste uppgift idag - VN (Väl i Nivå) IGEN!
Puh, Pressen blir stor men jag står för att jag känner mej stolt som en tupp verkligen!
Håll tummarna för att hästarna springer som jag har tänkt ikväll nu!
Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul med travkväll! :) Hoppas du tar hem storvinsten! Puss & Kram vännen!

    SvaraRadera
  2. lycka till vännen min;) håller tummarna! hoppas på en trevlig afton kramar EE

    SvaraRadera