torsdag 14 oktober 2010

Födelsedag och TVförhandlingar

Idag är jag verkligen glad!
Jag har haft en UNDERBAR födelsedag!
Jag som alltid gruvar mej och våndas till tusen inför mina födelsedagar. .
Nu kanske det är slut med det för denna dag har varit TOPPEN!

Vaknade av ett sms.
Då jag kollade telefonen visade det sig att det var det TREDJE grattis-smset.
Första hade skickats 00:15.
Nu var klockan alltså 07:15 och detta var BARA början!
Under dagen har det rullats in massor med Grattis-hälsningar från alla håll och kanter!

Alltså, till alla Er underbara människor som kommit ihåg mej idag vill jag verkligen säga:
TUSEN TACK!
Erkänner att jag blev lite rörd. . .
Nog brukar jag få ngt grattis-sms när jag fyller år men sååå många som jag fått idag ( + alla GRATTIS på facebook!!!) är långt ifrån "vanligt" för min del!
Riktigt glad är jag!

Ok.
Slog alltså upp ögonen till tornerna från ett sms.
Då jag inte riktigt orkade gå upp kl 07:15 så låg jag kvar en stund till.
Mamma ringde ca 08:15 och sjöng för mej!
Efter den ljuvliga söt-sången säger hon:
"Hej! Jag har gjort varm choklad till dej. Är det ok om jag kommer med den nu?"
-WHAT?! CUTE!!!
Slängde på mej mjukisarna och for ut för att "snabbrasta" Melvin.
När jag kom in satte jag mej vid tv:n och inom kort stod mamma innanför dörren!
"MÄH!? Du skulle ju ligga i sängen!!!" utbrast hon.
-Sötan då!
Gick till Tv:n igen då och efter att mamma hade pysslat en stund i köket kom hon in med varm choklad toppad med grädde och, till det, smörgåsar!
Mumms!
När jag hade käkat mej mätt plockade hon av - försvann åter igen in i köket - kommer ut med en PRINSESSTÅRTSBIT med ROS och allt!
-YUMMIE!
Snacka om SUPERMYS!!
Kände mej verkligen som en liten prinsessa!

Efter denna morgonstund med mamma åkte hon hem till skedvi igen och jag tog min morgonprommis med Jenny och vovvsen.

Kl 12:00 kom mammsen hit igen för att hämta mej.
Nu skulle vi till Avesta med min strejkande mobil!
Innan vi åkte avslöjade hon att jag skulle få en TV av henne och pappa!
-STOPP!
Där blev det lite smetigt i mitt huvud igen. . .
En TV?!
Jag HAR ju en TV...?
Alltså, min tv är från 1600-talet, har inbyggd VHS-spelare, en skärm som är mindre än min lilla dataskärm (överdrev där men TYP iaf...), tjock och fet till MAX (då mina allra VÄRSTA "tjock-tänkar-dagar" infaller brukar jag gå till tv:n - puta med magen och säga till den: "tjockare än dej blir jag då aldrig iaf!"), ah, min tv är verkligen kass.
Men samtidigt så fungerar den och tänker jag:
När man går hemma och är sjukskriven och sur - ska man då verkligen få HA en "fin-tv"?...
HUR skulle det bli med en annan tv?
Det vart liksom en lite för STOR förändring och den skrämde mej till en början.
Efter en stunds tankeverksamhet blev jag JÄTTEGLAD!
Fan vad SNÄLLT!
En NY tv!
Kanske till och med en tv som man INTE behöver sitta med lupp för att se bilden på!
Barnrumpan i mej vaknade!
-------------------------------------------------------------
Damen i Telefonkassan ifrågasatte inte ens garantin på min mobil.
Nej, hon tog den direkt och gav mej en låne-mobil så länge (vilken i sin tur inte alls föll mej i "smaken" - för avancerad - så jag tog en utav mina egna stenålderstelefoner ist. "Den som spar han har"). No prob!
Sedan gick vi in på +huset:
-Apoteket (tror att Melvin har fått "snopp-katarr" så jag införskaffade lite "veterinärprylar")
-H&M ( jag köpte en höstjacka till mej själv vilket jag var väl i behov av)
-Hälsokost (prövade läsglasögon. Var mamma som skulle ha men sånt är ju skoj att pröva iaf. tihi. inga glasisar blidde det)
-Lindex (vad jag skulle in dit och göra vet jag inte...? JO, skulle kolla om de hade ngn drive på strumpbyxor. Sånna som "håller in" lite här och lite där. Var drivefritt så vi gick ut snabbare än vi kom in tror jag)

Sedan bar det av till ELGIGANTEN!
hittade min TV ganska snabbt i TVjungeln.
Då vi står och kikar på denna, funderar över VAD som skiljer alla tv'ar ifrån varandra (för utom priserna), kliar oss i huvudet och, antagligen, ser rätt bortkomna ut, så kommer det fram en grabb och frågar:
"behöver ni ngn hjälp?". .
-"ehrmeh.... Mjaoooa.. Är denna bra?"
GISSA vad killen frågar då???!
-"ja, den är väl helt ok. Men det beror lite på... Vad ska du ha den till?"
Hrmpfh, hörde jag rätt?! kände genast att en blick mot mammas håll inte var tänkbar och att denna försäljare SJÄLV skulle upptäcka vad han nyss frågade hoppades jag starkt på.
Detta gjorde han dock inte.
Nej, nu var det mitt drag. -Jag skulle alltså svara vad jag skulle använda min tv till.
Funderade ett tag.
Kanske skulle den passa som Yogamatta?
Tavelram?
Sittunderlägg?
Bordsskiva?
Gästsäng kanske?
Nej, mitt svar blev - kort och gott:
"Jag ska nog TITTA på den". . .
-"Ja men DÅ är den helt ok."
Orkar inte skriva hela konversationen här nu.
Skriver bara det som var roligt.
då vi bestämde oss för tv'n råkade försäljaren komma på att det var den sista!
-FINE!
Madelene tog tjuren vid hornen och insåg PERFEKT läge för förhandling!
-"Grejt! då gör du ett bättre pris på denna nu då som alla har varit och fingrat på"!
Madelenes mamma:
NOT!
Mamma HATAR att "förhandla" och då TV:n redan var nedsatt till veckans kampanjvara blev det ingen mer förhandling där inte.

Okidok!
På vägen hem stannade vi, vrålhungriga, och tog en baguettefika!
Så jävla mysigt!
Handlade och for hem.

Hemma installerade jag den NYA tv:n på stört och det var inte ett dugg sorgligt att byta ut tjockisen med miniskärm mot en 32" som var smal och smidig.
Mamma hade varit hem till skedvi med varor, hämtat Olzon (familjens vovve) och sedan kom hon igen.
Kl 16:20 kom pappsen från jobbet.
Han hade köpt med sig mat från Lappens Grill och vi åt tillsammans - helmys!
Mormor ringde och talade om att hon hade önskat en låt till mej på radion.
Då jag inte ville slå av nya tv'n blidde det stumtv och radio på.
Tyvärr kom inte mormors önskelåt med men hon hade iaf ÖNSKAT en låt för min skull!
-Sweet!

Då vi sitter i soffan och jäser ringer världens finaste VICAN!
Hon ville komma och ge mej en "grattispuss"!
-Lovley!
Söt-Vican kom - stannade inte länge men det var ändå supermys då vi inte ses så ofta som man skulle önska.

Efter detta bytte jag om och drog iväg på gympa!
Nu sitter jag här.
Svetten har torkat in på mej och jag SKA slänga mej i duschen.
Var bara tvungen att få berätta om min födelsedag då den har varit UNDERBAR!

Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Va fint! Grattis gumman! Puss

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir att du hade en sån toppen dag! Det är du värd gumman!
    Loveyou! Kramar M

    SvaraRadera