torsdag 21 oktober 2010

Oh MG!. . .

Vad har jag GJORT???!
Eftersom jag inte har någon mobil med fungerande kamera för tillfället så blir det stora brister på bilder här...
(Enligt mamma så har jag aldrig varit spec duktig på att bjussa på bilder i denna blogg. . . hmm... får bli bättring!)
Gissa vad jag NU har gjort?!?
-Jag har köpt denna:

Japp, helt rätt - det ÄR en MASSAGESTOL!!!!
Har varit en dröm för mej, så länge jag kan minnas, att jag - någon gång i mitt liv - skulle vara ägare till en sådan.
Eftersom jag har en ekonomi liknande ett hån så har detta, givetvis, bara varit en liten fantasi.
Denna fantasi fick mej att (av någon anledning) gå in på blocket för att "bara kolla" vad en sådan BEGANGNAD stol låg i för prisklass.
-Som jag trodde: de ligger way too high för mej och min "plånis".
MEN på blocket - i Dalarna - fanns just denna stol.
Priset var långt under de andra stolarna som jag hade sett och då det ingenstans i annonsen stod att den var trasig, möglig eller liknande var jag ju bara TVUNGEN att ringa på den.
Jo, den fanns kvar men det var redan två andra som ringt på den.
Då jag bodde NÄRMAST åkte jag hem till skedvi - (i ett försök att smöra till sig lite muskler och "backup" av pappa) lagade mat till mammsen och pappsen som de kunde äta då de slutat jobben -och mycket riktigt: PAPPA ställde upp och följde med mej!
-TUSEN TACK PAPPS!
.
Stolen är knappt använd, ser ut som ny och köpt genom en akupunktörsklinik!
-RIKTIGA GREJOR med andra ord!
Mannen som jag köpte den av hade införskaffat sig den då han hade enorma problem med sin rygg. Ett hopp om att massage skulle hjälpa.
Då han, kort efter stolsinköpet, fick besked om att det var kotor i hans rygg som låg fel och inte kunde hjälpas med massage blev stolen stående.
NU hade han bestämt sig för att sälja den då den var "ivägen".
.
Ja, en utav mina materiella DRÖMMAR har alltså gått i uppfyllelse nu.
frågan är bara: Hur klokt var detta?
De pengar jag betalade denna för var pengar som jag sparat under en MYCKET LÅNG tid för att vi skulle åka till Thailand på semester.
Då det nu inte blir någon Thailandsresa förens NÄSTA år så har jag känt en enorm trygghet i att det faktiskt fanns 5000:- sparade ifall något händer (bilen kan gå sönder eller vad som helst).
5500:- Var nämligen vad jag fick ge för denna DRÖM.
Stolen kostar, i NYPRIS, 15900:- (!!!)
.
Nej, nu tänker jag INTE ha ångest för detta!
Alltså, massage för mej, är det absolut bästa som finns.
Jag blir så otroligt LUGN och AVSLAPPNAD av massage att jag, under MYCKET LÅNG TID, har prompat på att det BORDE vara en medicinsk RÄTTIGHET för patienter med ångest, oro och eller stresssymptom!
För min del är stesolid INGENTING jämfört med en massagebehandling!
Att, i första hand, skriva ut regelbunden massage istället för droger till människor med ångestdiagnoser borde vara en självklarhet!
Nu är inte det en självklarhet och, som alla vet, så är det SNUSKIGT DYRT med massagebehandlingar.
.
Jag vet inte om en STOL kan ersätta den MÄNSKLIGA massagen, MEN då jag totalt slumpmässigt kastades över detta unika erbjudandet kunde jag inte motstå att testa!
.
Stolen är tung!
Helvetiskt tung!
88 KG!
Orkade inte bära in den igår så den står just nu hemma hos mor och far på en släpkärra.
Väntar nu på att systerysters pojkvän, Daniel, ska komma hem från jobbet så att kanske han och pappa kan konka in den.
.
Då stolen just nu står hemma i skedvi i ett garage kan jag inte låta bli att fundera över hur mycket pengar (för MEJ är det massa mycket pengar just nu även då det är gratis om man ser det till vad den egentligen kostar) jag har gett för en STOL!!!??
Grejen är att ikväll, när jag kommer hem från gympan - är nyduschad - trött och mör i kroppen, sätter mej i min stol och låter den utföra ett massageprogram på min kropp så kommer jag sääääkert att känna mej mycket nöjd med min investering!. . .
.
Återkommer. . .
.
Kram , Puss

3 kommentarer:

  1. Men oh va fantastiskt! En sån skulle jag också vilja ha! Nu blev jag avis.. :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Härligt! :) Dags för en dejt snart! Puss & Kram! Saknar dig!!!

    SvaraRadera
  3. Emma: du får komma hem och testa min någon dag om du vill!

    Lina: det vet du! Glögg eller fikdejt blir grejt!

    Puss på er båda!

    SvaraRadera