onsdag 13 oktober 2010

Relationer

Pjufh!
Dagen började riktigt BRA!
Vaknade i tid - klev ur sängen I TID - gick "långmorgonprommis" med Jenny och hundarna - latade mej lite - duschade - åkte till Donken med Jenny - gruppterapi.

Hade riktigt bra feeling i dag.
Inga katastrofala "surtankar" (Inga "surtankar" alls faktiskt), förkylningen kändes som bortblåst -endast en, något, halvotät kran var enda spåret efter den!
Nej, jag kände mej på snuskigt bra humör hela dagen.
-Iaf fram till typ kl 13:42. . .
Gruppterapin började bra.
Trevlig stämning och solen nådde oss, med sina strålar, in genom fönstren.
-NICE!
Sedan berättade "A-K" att vi skulle ha ett "tema" idag (BRA då det är lättare att dra igång diskutioner då).
Tema: Relationer. . .
-Mindre BRA. . .
Inget snack om "pyspunka" där heller!
Nej, det var som att någon körde en stor BORR i hela mej och jag "kolade" på stört!
Med den positiva inställningen och trevliga magkänslan som jag hade gynnats av hela dagen så trodde jag verkligen inte att det skulle kunna bli ett sådant helomvänt kast i humöret.
tydligen blev det det.

Satt tyst mest hela tiden - Jag som, i vanliga fall, BRUKAR vara den som håller "låda".
Relationer var det sämsta ämnet jag hade kunnat tänka mej idag.
relationer är ett utav mina allra svåraste "livstyngder".
ALLA typer av relationer. . .
Relationer och tillit. . . -Inte mina starka sidor ännu.

Med mitt positiva humör var jag inte alls upplagd för att prata om det.
Det är egentligen ett superviktigt ämne för min del men just IDAG orkade jag verkligen inte med det.
Stängde av.
Orkade inget säga och vad de andra sa gick inte riktigt fram.

ATTANS!
Väl hemma övervägde jag att skölja ner en Stesolid med ett glas juice, sätta mej vid Tv:n och tjura eller gå en prommis med Melvin.

Då Melvin hade varit hemma och behövde gå ut så blev mitt beslut:
Gå ut med Melvin - låt honom göra det han ska - gå in och dränk dina sorger, ilska, bekymmer och skit med stesoliden!
-Var så god!

Väl ute gick jag en bit. . .
Då solen fortfarande sken och min lilla snuttvovve var så sprudlande glad över att vara ute och busa bland färggranna löv och maskletande fåglar så förvandlades min "kortis" till en hel prommis.

Gick och funderade.
Tyckte lite jättesynd om mej själv.
Upptäckte, till min fasa, att de under dagen hade satt upp "PLOGPINNAR" efter vägen!
Började LE lite åt mej själv då jag insåg hur jag gick och matade mej själv med "neg.tankar".
Såg till och med PLOGPINNARNA som ett HOT och ett "stackars-mej" argument!
Kom på att sol-ljus ju skall vara så enormt bra för välmåendet så då jag gick mot solen spärrade jag ögonen i den - höll fast blicken tills det gjorde ont i ögonen och jag, som en medicinsk bieffekt, vart "blind" i typ 10 minuter efter det.
-"Giv mig lite glädje nu då soljävel!"

Kul...?
Njae men det fungerade nog för nu är jag inne och denna prommis och "solenergi-intag" gjorde faktiskt nytta.
Har inte tagit någon stesolid.
Insåg att ett TEMA, som inte passade damen just idag, och att det nu mera finns PLOGPINNAR efter vägen inte är tillräckliga argument för att få ta en "Stess".

Nope, får helt enkelt leva med att jag blir LEDSEN över att min hantering av relationer inte är den bästa.
Eller nej, jag tänker inte leva med det!
Jobbar på det och kommer så fortsätta göra tills det fungerar och jag kan behärska mina relationer till min omgivning!

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar