tisdag 12 oktober 2010

Sjuk-Kärlek

Jajemensan!
Jag är SJUK...
-Förkyld rättare sagt.


Eller hmm.... ?
IGÅR var jag jättedålig!
Feber och grejs.
Vaknade på morgonen och kände mej krasslig som bara den.
Då jag absolut hade bestämt mej för att gå på gympa på kvällen så tänkte jag typ "äschä, det blir bättre under dagen".
Jag har ju en förmåga att kunna "inbilla" mej en massa sjukdommar och förkyldningar...
Detta visade sig dock INTE vara inbillning.
Nej, ist för att bli BÄTTRE så blev jag SÄMRE under dagen.
Sov en stund på middagen - vaknade med sprängande huvudvärk och kallsvettningar.
Blidde avbokning av gympan och då jag inte ens orkade gå ut med Melvin bestämde jag mej för att åka hem till mammsen och pappsen.
Väl där - med en otrolig "tyck-synd-om-sjuka-mej" inställning - gjorde mamma en kopp varm choklad till mej! Mycket kärlek och en stor "klick" (=HÖG) grädde gjorde tydligen susen!
Idag när jag vaknade kände jag mej fortfarande krasslig.
Då förmiddagen hade gått blev det bättre och bättre.
Ingen feber längre tror jag och nu är jag snart på väg till Hedemora för att träffa psykologen.
Angående mobilen så löste jag det ganska snabbt.
man kan ju gå in på TELIAs hemsida - mina sidor - och där finna sin PUK-kod.
Inte så svårt.
Dock var jag helt slut, så den händelsen bidrog säkert oxå till feberfrossan. . .
Typiskt mej att hetsa så fort jag inte har ALLT under kontroll. . .
Hur som helst så böt jag PIN-kod så jag inte skulle behöva använda 9:an och då oxå kunde behålla min "nya" mobil.
Guess what?!
-5:an hade givit upp helt och hållet nu också!
Testa skriva ett sms utan att använda J,K & L!
Övervägde att kasta mobilen hårt i stenväggen ELLER ta en urgammal mobil som låg i skåpet.
Tur att jag äter medicin mot mina dampiga ADHD utbrott säger jag bara för alternativ nr 1 låg nära till hands, men det BLEV alternativ 2.
Alltså - användande av gammal mobil.
OOPS!!!
Nu måste jag dra fort som fan!
Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar