torsdag 4 november 2010

Bekymmer eller Bus?

Hej hopp!
Idag fyller världens bästaste morfar år!
Typiskt att morfens födelsedag är en TORSDAG!
Torsdag = GYMPA (som jag gissar att ni vet vid detta laget).
Givetvis ska jag åka och gratta födelsedagsbarnet iaf, blir dock iförd gympamunderingen och med intorkad svett (yes, AC´n kommer att få jobba för fulla muggar under den 5 min långa resväg mellan morfar och gympan. (Tyvärr finns det ingen AC i min bil, eller JO men den är ur funktion... får köra med öppna rutor och torka mej så ist...)) på kroppen. Tur att vi inte är så kinkiga i min släkt!

Lite nervös för gympan. Nervös för att jag är nervös också. Ska man väl fan inte vara för att gå på gympa?!
Nu är jag ju inte "nervös" av "HjälpJagKommerAttGöraBortMej"anledningen, nej, jag är nervös för att jag inte ska orka så mycket som sist!
Blir så fruktansvärt BESVIKEN på mej själv om jag "underpresterar" det jag egentligen kan. . .
Äch, det blir nog förbannat bra!
Kan det bli annat?!
Mamma har nämligen, nyss, färgat håret på mej - SVART igen (TACK mamms!)!
Nu känner jag mej äntligen lite "attitydig".
Har försökt att vara lite brun ett tag men jag känner mej så oerhört mesig där. . .
Nu känner jag mej "hemma" i håret iaf så det vore fan om jag inte skulle ha driv i träningen idag!. . . ;o)

Jag blev svart samtidigt som min söt-Lina blekte utväxten. En ljus donna och en mörk!
Wooohooooooo!

Det är rätt mörkt ute nu också förresten. . . Tittade precis ut och man ser fan inte ett skit!
Har upptäckt, till min stora förskräckelse, att jag har blivit en "kärring" när det gäller bilkörningen nu också.
Förut har jag alltid tutat och kört, Litat till fullo på mej själv, bilen, däcken, bromsarna, de vilda djuren, medtrafikanter, plog-gubbarna, sandbilarna, ALLT/ALLA - nej, jag har inte sett några som helst hinder med att köra bil.
NU, där emot, tycker jag inte att jag ser någonting, det är hela tiden ruggigt HALT (även vid ett FLERTAL PLUSgrader. . .), litar inte på att någon som jag möter har kontroll på sitt eget fordon, vilda djur kan lura precis vart som helst, plogbilen syns inte till (inte kommit någon snö än iofs. sry, måste påminna mej själv om det. .), mina däck kommer säkert att explodera när som helst och mina bromsar ramlar säkert av snart. . .
-Ah, det är jättekul att köra bil nu tycker jag!
Hmm.. har ju min nya ford och den går som ett tåg!
Jättemycket säkrare att köra än hyndan. Tack Gud för det!
Vore det inte för Forden så har jag fan börjat åka spark nu tror jag. . .

Nåväl, jag tycker att det är läskigt nu när det är svart ute. Man ser typ pyttelite och man vet inte om det är halt och vart det är halt. eller jo... eller nej... äääähhhhhhh!

Om man vill kan man smyga på folk nu.
Jag skulle inte se ett smack om någon stod utanför mitt fönster nu då det lyser för fyllt inne hos mej och är bäcksvart utanför.
Så... Är du nyfiken på någon? - PASSA PÅ NU!
Inga spår kan synas i någon snö och om du klär dej i svart så är risken minimal att du blir upptäckt! (så länge du inte klumpartill dej - snubblar och ramlar rakt in i fönstret eller ngt vill säga)
Nej, JAG skulle ALDRIG komma på tanken ens att "smyga" på folk! MOAHAHAHAHAHAAAA!

Nu är det dags att förbereda sig för gympa!

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar