tisdag 9 november 2010

It´s blåsing oute OCH Potatismoset från HELVETET!

Var ute och gick med Melvin i morse.
Kan upplysa om att det BLÅSER. . . Ganska ordentligt till och med.
Under min prommis så fick jag syn på en myrstack.
Myrstacken ledde till fundering så för säkerhetsskull stängde jag igen munnen och blundade då jag passerade den. . .
Men alltså, ett barr väger just ingenting, en myra väger inte heller någonting - borde inte blåsvädret medföra en massa luftburna myror och myrstackar då?! -Speciellt då man går bredvid en!?!
Konstigt det där... Kommer nog fortsätta knipa igen läppar och ögon vid myrstackspassage i blåsväder.
inte för att jag går runt med uppspärrad mun när jag går... eller jo kanske eftersom jag var tvungen att stänga den...?...
Släpper detta nu.

Jag gillade faktiskt dagens väder!
Drog på mej täckbrallorna så jag slapp frysa, sedan var det bara lite spännande att gå runt och fundera över om man skulle råka få ett omkullblåst träd över sig.
Det ven och skrek i öronen och alla "blåsmobiler" (ni vet de där krimset som folk hänger upp i träden) spelade på som bara den.
Var som i en riktig skräckfilm fast dagtid och inte sååå läskigt. Bara ljuden som bidrog till skräckfilmskänslan. . .

Har FORTFARANDE inte fått min mobil så bildbristen börjar bli hysteriskt påfrestande nu!
Bjuder på ett par sommarkort här iaf!


Härligt härligt!
Idag har jag varit duktig. -Ringde, och FICK TAG PÅ, Långshyttans VC!
På måndag kl 10 ska jag åka dit och visa upp min knöl som ännu inte har dragit åt helvete (vilket jag beordrat den att göra ett X-antal gånger nu... ).
Har fått en läkartid men den är först på måndag så jag har nu bestämt mej för att släppa detta tills dess då jag inget mer kan göra för tillfället! PUNKT!
Igår gjorde jag fisk till middag.
Jag är verkligen BRA på att laga mat om jag bara vill!
Hittade på mitt alldeles EGNA fiskrecept och det blir alltid görgott när jag mixar, blandar, fixar, kryddar osv (receptet hittar ni på "recept.se" (Bara skoja) )!
Ett problem med mej är att jag är så otroligt dåligSVINLÄTTA saker!
Jag menar; HUR MÅNGA MISSLYCKAS MED ATT TILLAGA PULVERMOS???!!!
Jag gör det - VARJE gång!
Hemma hos mamma väljer jag alltid fel kastrull - bränner mjölken - potatismoset blir då "BrunKlumpigt" och ÄCKLIGT!
Hemma hos mej själv riskerar jag inte att "ta fel kastrull" (det finns nämligen inga SKITKASTRULLER i mitt kök... Förlåt mamma för den här piken men du kanske kan slänga den "dåliga" kastrullen?... jag råkar ju veta att du har några till att använda dej av så jag tror inte att det kommer bli så stor saknad av just den.. eller? ;o) ), där emot så GLÖMMER jag alltid att jag håller på med maten så mjölken blir då att koka över! Inte kul då det bidrar till ett kaos i köket:
Jag blir SKITRÄDD av allt fräs, smällande och knastrande som översvämmad mjölk för med sig - rädd att bränna mej så jag behöver jämt samla lite mod innan jag går fram och möter den överhettade kastrullen.
Ja ja, sedan är det dags att ha i pulvret och salta lite, klicka i lite smör, kanske peppra lite. Gissa vad jag brukar göra efter DET?!
-STICKA NER FINGRET I MOSET FÖR ATT SMAKA!
Ah, ner med fingret bara i en smet som för bara några sekunder sedan KOKADE för fulla muggar!
Observera SMET - SMET betyder att det SITTER KVAR på fingret - HETT som bara fan - stoppar fingret i munnen - bränner mej på TUNGAN - KAOS!
Många ogillar pulvermos, själv tycker jag inte alls att det behöver vara fel på smaken om man köper ett märke som man gillar och kryddar det lite som man vill.
Men att jag har sådana PROBLEM med tillagningen av en så ENKEL sak!?
-NAIVT!
Och VARFÖR LÄR jag mej inte av mina misstag som alla "NORMALA" homosapiens brukar göra?!
Släpper även detta för nu.
Ikväll, efter psykologtiden, kommer min underbara LINA hit. MYYYYS!
Nu är klockan 13:02 och det är dags för LUNCH!
Som tur är behöver jag inte utsätta mej för farligheter under denna måltid.
Ska nämligen VÄRMA gårdagens fisk och potatismos.
Hoppas att jag överlever det och inte blir uppäten av micron eller ngt...
Kanske drunknar i diskvattnet efter maten.
Who Knows?..
Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar