fredag 26 november 2010

Kallt? Varmt? Lagom?

Hermpfh... Idag gick jag prommisrundan med Melvin.
Såg på min termometer att det var betydligt kallare än i går så jag pylsademej precis lika mycket kläder.
Till skillnad från igår så var det dock INTE snöstorm ute.
Nej, det blåste just ingenting vilket innebar att jag var på tok för inkapslad i undertröja, sticktröja, stickad halsduk, DUNjacka, långfilsingar, täckbrallor, mössa, vantar, strumpor, raggsockar och vinterkängor.. -Det blev VARMT!
Jo, det ÄR SANT!!! Jag SVETTADES!!!!
Fan vad glad jag blev! Minns inte när jag var så varm sist om jag ska vara ärlig!
Ser ett hopp om att jag nog kan överleva vintern.


Ska jag vara pessimist och döda mitt lilla hopp så kan jag upplysa om att meteorologerna har spått denna vinter att bli den kallaste på 1000 år. Ja, 1000 år!

Nu är det väl bara att hålla tummarna för att de har spått in i helvete fel!
En kallare vinter än den vi utsattes för FÖRRA året är inget jag vill uppleva iaf!

Tyvärr, när man sitter och tokfryser i dessa tider kan jag - helt ärligt - inte påstå att jag sörjer jordens "uppvärmning" pga att vi inte är miljövänliga nog. . .
Nej, jag skulle snarare se att vi miljöförstör lite mer och lite intensivare för att påskynda den så kallade "uppvärmningen"!
Egoist?

-Ja. Visst.
Jag erkänner att jag inte orkar lägga så mycket krut på att sörja jordens undergång då mina barns barns barns barns barns barns ungar lever.
Förhoppningsvis så har de uppfunnits ett färdmedel som lyckats förflytta människorna till vår ny upptäckta, livsvänliga planet: Gliese 581g då.
Idag skulle det ta typ några tusen år att resa dit men med dagens utvecklingstempo så hinner de säkerligen forska fram ett snabbare sätt att färdas dit...
Det gäller att vara positiv!

Jag skulle behöva åka och handla.. Då jag är fullt medveten om att det är Fredag idag och antagligen helt fullsmockat med köpgalna Svenssons i matbutikerna så har jag skjutit upp den proceduren...
I tron om vad då?
Att det skulle bli "lugnare" i fem-sex tiden? -PUCKO!
Äsch, det blir ingen handling för mej idag. Antar att jag överlever en dag till utan mjölk och matlagningsgrädde.

Annars har jag pratat i telefonen idag - hör och häpna!
Mamma har varit till doktorn och tagit prover för sin trötthet - järnbrist. Hon frågade då om min halsknöl... Doktorn mindes mitt besök och skrev en remiss till Falun direkt... Spännande...?

Här inne har det, under senaste dygnet, varit som kallast: 15.5 grader... Brrr...
Just nu:
Inne: 17.4
Ute: -10.1

Små små glin hängs i julgardin.. (vilket jävla rim!?!)
Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar