måndag 20 december 2010

Julbord!

Så var detta års Jul igång på RIKTIGT!
I Lördags var vi på julbord och åt oss smällfeta!
Kanske inte riktigt, men PROPPMÄTTA iaf!

Garpenbergs Herrgård blev det.
Mycket fint och fantastiskt gott!
Tänkte ta skitmånga kort men aptiten hindrade mej och prompade på att jag skulle kasta i mej så mycket mat som möjligt ist för att fotografera...
Tyvärr så lydde jag den "rösten" och fotograferingen uteblev..

Givetvis så var jag snabb med att fota dessertbordet INNAN någon hann dit och röra det!
Var helt sjukt vad mycket det fanns. . .



.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Typiskt, men precis som alla andra år så var jag så fruktansvärt mätt när det blev dags för det sista och mest tilltalande bordet att jag inte fick i mej mer än en liten strimma daimtårta och en tesked chokladpudding...
Att salivproduktionen kommer igång då jag kikar på dessa bilder och minns tillbaka till lördagen är inget jag sticker under stolen med..
.
.
.
Detta var också något som jag bara var tvungen att tränga mej fram och fota.
Tycker att det ser så fruktansvärt brutalt ut samtidigt som det känns massa mycket jul...
Hur fan hänger det ihop?! "BrutalJul"....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Precis kommit hem från kyrkan.
Har övat inför midnattsmässan.
Sju låtar blev det som jag skall sjunga + 4 st trumpet-solon. Mycket musik alltså!
Mammsen skall vara med och sjunga på två av mina låtar. Jag, mamma och Therese - trestämt. Blir jättefint!
Ska nog gå och knyta mej nu. Trött som bara den. Mycket märkligt faktiskt då jag gick och lade mej kl 17.00 igår och klev upp kl 08.15 idag... (lade mej görtidigt pga sprängande migrän.... igen...) Ja ja, det vänder väl så småning om.
Kram , Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar