måndag 16 augusti 2010

Allt och Ingenting!

Jag är "disträ" nu... Riktigt jävla ÄCKELdisträ!!!
Det snor och det far i huvudet på mej så jag håller på att bli galen!
Alltså inte hjärnspökena denna gång.
-Nej nu är det JAG som har blivit ett TJATMONSTER!
Man kan även kalla mej, kort och gott för: "NERVSAMMANBROTT"!
Jag har så helvetes mycket energi och vilja att GÖRA något med mitt liv just nu att jag knappt kan vara still.
När jag väl kan vara still så är det för att jag är så slut av allt virrvar som jag har för mej både fysiskt och psykiskt.

Har hittat en skola som jag funderar på att söka till.
-Omvårdnadsprogrammet. -Kan, när jag är färdig jobba som psykvårdare vilket jag vill....
Iaf ett tag tills jag läser mej vidare till samtalsteraput.
Eller var det POLIS jag ville bli ändå?....

Nu kom min älskade vän Lina med förslaget att bli jag skulle bli krönikör!
Jaaaa! Jag ÄLSKAR ju att skriva! Vill till och med skriva en bok!...
Hmmm... frågan är då bara: skulle jag kunna skriva (minst) en krönika om dagen?
Jag skriver ju bara när jag verkligen känner att ngt MÅSTE skrivas...
Skulle jag kunna skriva under press?...

Nej, då skulle kanske radiopratare eller programledare på TV passa mej bättre att bli!
Där har man ju chansen att få visa upp sig och säga vad man tycker och tänker!
Skulle kanske inte få behålla ett sådant jobb så länge iofs...
Tänk er själva om jag, mitt i en intervju med någon flåsig, nydansad "superstar"/"grisbonde", slänger ur mej: "KOM IHÅG, GOTT FOLK, ATT DET ÄR HELT OK ATT SÄGA NEJ! MAN KAN VARA SNÄLL ÄNDÅ!!... Poängen för dansparet nu tack?!"...

Puhj, nej, jag vet faktiskt inte vad jag skall styra min kosa mot för riktning.
Just nu känns det som att just min båt vill åt ALLA håll.

Det är tröttsamt.
Och som sagt: JÄVLIGT disträframkallande!
Gissa hur många gånger jag har upptäckt att min bilkörning inte är riktigt "trygg" just nu?! -borde nog inte köra bil när mina tankar är ca 7 km ifrån mej HELA tiden...

"Glömmer" maten gör jag också. Tror ni att jag har införskaffat ngn ny våg ännu då?
-Nej.
Men jag SKA!
Ska bara ta mej tiden att åka och köpa en.
Motioneringen är inte alls som jag hade önskat... Tror jag iaf.
känns som att den har legat lite på is ett tag nu.
Jag HAR gått. men inte tillräckligt
Har haft FÖR många prommisfria dagar.

En sak som jag funderar över...: Hur kan man HATA en person så otroligt mycket fast man aldrig ens träffat varelsen i fråga?
Förresten....
-Hur kan man vara säker på att det är HAT man hyser?...
Kan det kanske vara någon form av NYFIKENHET helt enkelt?...
Nej, det där glömmer vi.
Nu åter till mina "vuxenfunderingar".
Jag kanske ska bli "FRILANSARE"?!
Då kan jag ju hålla på och flänga och fara med allt jag är intresserad av...
När jag är deppig och sitter inspärrad i mitt mörker av oro, hat och borttappad livslust så kan jag ju skriva krönikor om kolsvarta hattankar som folk bara älskar att läsa.
När jag mår bra och känner mej driven att motivera andra människor i livet kan jag hålla föreläsningar om "vägen till en trevligare vardag" (var ett exempel), sjunga på lite bröllop, dop och begravningar, skriva lite bok, jobba på lite radio (utan utbildning...?)

Herre Gud, nu går jag och lägger mej.
Helt slut av all förvirring.

*NattiNatti*


Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar