söndag 8 augusti 2010

"bortglömt" för ett tag

Jag kan inte kalla mej själv för att vara den "upptagna-typen" direkt,
Men på ngt sätt har jag haft en del att göra och bloggen har fått stå tillbaka för några dagar nu...

För att "kortfatta" denna blogglösa period så kommer här en lista på vad som skett i mitt liv de senaste dagarna:
Onsdags:
(Här var vi ju kvar i söderhamn)
-Storstädade stugan och packade ihop alla saker
-Åkte hem (erkänner att det kändes tungt... NÄR ska jag få komma upp dit NÄSTA GÅNG? HINNER jag över huvudtaget upp till mitt lugn igen? Vill VERKLIGEN upp igen och jag har starka planer på det)
-Väl hemma hämtade jag Melvin hos mamma och passade på att köra igång en tvätt där
-Kommer hem till MIN lägenhet och packar upp allt det där som inte alls hade behövt varit med till stugan. . . (Tror knappast att jag är den enda som "överpackar" när jag ska på semester... ;o) )
-Drar med stackars trötta Melvin på hundkurs. (Vi skötte oss utmärkt!... Kan det ha varit för att vi var helt slut båda två som vi gick som ljus?... )
-Åter hemma, IGEN, slocknade både jag och vovven som två klubbade grisar. . .

Torsdags:
-Morgonprommis
-Övade inför bröllop
-Åkte hem till mormor och morfar för att fika och där möttes jag av en glad och nybliven BILFÖRARE (Jullan klarade körkortet)(!!!!!)
-For hem till Skedvi där jag tvättade min bil (MYCKET välbehövligt) och fortsatte tvätta det jag hade med mej hem från Semestern
-Åkte lite bil med familjens nya chaufför
-Kvällen avslutades med att Erik bjöd mej på en mycket god middag.

Fredags:
-Åkte hem och umgicks med Julia.
Vi hade en riktig "slappdag"; Spelade Yatzy, åkte lite bil, yatzy igen....
-På kvällen våldgästade vi Morfar, MosterMia, Robert, Alice, Elsa och Stickan. De var ute på kräftfiske.
Myyyysigt! Vi stannade läääänge och fick faktiskt upp en och annan.

Lördags:
-Morgonprommis
-Lite nervig så jag försökte vila mej en stund
-Övade sångerna
-Gjorde mej i ordning för bröllop
-14.15 var jag i Kyrkan för att "känna lite" på sångerna med kantorn.
-15.00 Bröllopet startade. JÄTTEFINT Brudpar och en mycket fin ceremoni
-16.05 Bröllopet klart
-Hem och bytte kläder (bonnjänta som jag är så finner jag mej något obekväm i de där "finklänningarna" som jag har för just bröllopssjungningar och dopsjungningar och sånt. Visst det är kul att ha dem och känna sig lite fin ibland men nog fan är det skönt att riva av dem efter ett par timmar... )

-Åkte hem till mamma och pappa där jag bjöds på potatissallad och rostbiff! Underbart gott då jag är VRÅLHUNGRIG efter sjungningar (kan inte äta före).
-jag, Jullan och Emma bestämde oss för att dricka alkohol.
Jag var inte alls på humor om jag ska vara ärlig men kvällen blev riktigt lyckad iaf!

Vi, eller iaf JAG, hade skitskoj!
Hade så himla skoj så att IDAG, Söndag, har varit ganska tung....
En sådan dag som man hellst "hoppar över"...
Men vad fan! Har man roligt så kan det ju vara värt att ha en "överlevnadsdag".

Värst är att jag "råkade" få ett "blåöga"...
Har funderat läääääääääääääänge över hur och VAD jag ska hitta på för SUPERBALL historia om detta, inte allt för snygga, vänsteröga. . .
Har typ tänkt säga att jag slog ner en 125 kilos stor karl med 1.98 cm längd som försökte sno min handväska och den enda skråma JAG fick var detta "blåöga" medans HAN däremot, troligtvis, ALDRIG försöker sno någons handväska igen. . . .

Lät inte det ballt?!
Tyvärr så håller det inte... Det sprack där vid handväskan.
Jag använder nämligen inte sån så ofta.
Bäst är att hålla sig till sanningen även om den inte är allt för charmerande alla gånger...
Här kommer den:
Vi sitter i "Lill-Eriks" bil - på väg in mot Hedemora.
Då jag och lillasyster var mer vilda än tama igår blev det ganska varmt i bilen vilket var orsaken till att JAG vevade ner rutan på passagerarsidan (alltså på den plats jag satt).
När vi åker över älvbron skriker lillasyster från baksätet : "Nej men Gud! Han tänker hoppa!"
Som en ren reflex fick jag för mej att jag skulle "hoppa ur" eller iaf sticka ut huvudet genom det NERVEVADE FÖNSTRET vilket jag också gjorde..
Tyvärr så hade jag MISSAT att veva ner HELA fönstret. . . -PANG = AAAJJJJJJJ *******
Där var orsaken till dagens och, säkerligen, veckans utseende. (tyckte nämligen att det såg helt OK ut i morse men det gör helvetiskt ont och har fått mer "färg" och "svullnad" under dagen....)

Jullan började asgarva åt mej (som VANLIGT hon gör när JAG skadar mej - skitunge! ;o) ),
jag var hysterisk för jag ville ju inte nå gärna att någon skulle hoppa från älvbron.
När jag lugnat mej lite sa hon att det var ett helt gäng där.
Troligtvis var det några "tuffingar" som stod och spottade över broräcket eller ngt.
Jullan har tydligen en förmåga att överdriva när hon har druckit märkte jag..
.....TACK för att du bidrog till mitt blåöga! (LOVE YOU)

Nu hoppas jag att det försvinner tills Söndag då jag ska till kyrkan och sjunga på dop...
Kan kännas bra att vara UTAN blått öga då..

Imorgon börjar min "riktiga" vardag. Rehabilitering på dagen och hundkurs på kvällen.
Dags att sova nu.
Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Haha!! Du är för jävla rolig och VI HADE för jävla roligt!! Tack syster, love you!

    SvaraRadera
  2. Åh det lät så kul, önskar jag hade kunnit varit med :(
    Fan vad sugigt det är att jobba helger!!!

    SvaraRadera