tisdag 3 augusti 2010

Söderhamn..

Imorgon bär det iväg hemåt igen.
Jag njuter som fisken här uppe alltså!
Så otroligt skönt!
Men nu börjar alvaret och verkligheten hemma.
i morgon kväll börjar min och Melvins hundkurs igen, på torsdag KÖR JULLAN UPP och jag ska öva inför lördagens bröllop.
sedan rullar det på.
Rehabiliteringen har slut på sommaruppehållet så den kommer att gälla tre dagar i veckan igen.
Jag ska försöka få FK att gå med på någon typ av praktik som kan, sakta men säkert, få ut mej i ett "normal-liv" utan att jag "krachar". . .
Tänker INTE gå en hel vinter igen och inte ha någonting alls att göra.
det fungerar INTE!
Ok, jag kanske inte är redo att "hoppa ut i arbete" ännu. -Nej, jag kan hålla med. Men inte blir jag "bättre" av att bara vara "undanstoppad", hemma och STÄNDIGT "sjuk". . .
Periodvis är jag ju verkligen dålig. Inget jag inte är införstådd med. -Riktigt dålig kan jag vara, vilket inte hösten/vintern bidrar till någon bättring för..
Men någonting litet "projekt"/"nytta" behöver jag få ha/göra.
Någonting som kan passa och som jag kan klara ÄVEN då det är aptungt. Iaf pröva...

Jo, jag antar att det kommer bli så.
Självklart vill de att jag ska göra någonting!
Det svåra med FK kan vara att få dem att inse att det ibland krävs ngt LITET till en början.
Det går liksom inte att köra "fullt ös" eller sitta inlåst och inte göra någonting alls, måste finnas någonting som är lite "mitt i mellan".
hoppas att vi kommer att förstå varandra på nästa möte och att jag klarar av att vara "rak och tydlig" i mina förslag.

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar