lördag 31 juli 2010

Älskade LillaSyster

Igår blev min skatt på jorden 18 år fyllda!
07.50 Stod vi, i Falun, och väntade på att få kliva in på Vägverket och utföra teoriprovet för B-Kort.
Mamma och Pappa for till Ica MAXI medans jag gick med syster in.
Hon fotades, skrev sin namnteckning (som sedan kommer placeras på det kommande körkortet), och med spändhet satt vi i den totala "skräcktystnaden" som infinner sig i ett väntrum där folk är skitnervösa!
Nåja, hon hade ju sin supernervösa syster med sig (JAG) som, i nervositet, INTE kan hålla mun..

Försökte att INTE visa hur nervös jag var, då jag försökte göra allt jag kunde för att få henne så lugn som möjligt och inse att detta INTE är på liv och död utan går fin fint att göra om ifall hon skulle "kuggas". . .
-Pratade med henne och hela väntrummet tills det ÄNTLIGEN var dags - uppropet började och det var dags för PROV!
Jullan blev uppropad allra sist.

När dörren väl var stängd och jag satt ensam kvar i väntrummet flög jag upp, som skjuten av en raket, - började rota bland broschyrer, kolla lite mer invecklande på hur fotoautomaten såg ut, kollade broschyrer IGEN, skickade lite sms, höll tummarna så hårt jag kunde...
Till slut kom mamma och pappa - vi väntade tillsammans.........
En efter en kom de ut. Det var väldigt intressant för man såg VERKLIGEN på personernas miner hur testet hade gått!
Gratulerade alla dem som sken som solar och försökte ge några tröstande ord till dem som inte hade lyckats. . .
NÄR SKULLE JULLAN KOMMA DÅ?!
"Tänk om hon sitter för länge!?" utbrast pappa tillslut, som även han nästan var okontaktbar av nervositet.

Vi KÄNNER nämligen våran Julia och VET där av att HELA hennes artonårsdag skulle vara förstörd för henne om det inte ville sig.
-Dörren öppnades och jag såg hennes skor - MIN JULIAS SKOR - Nu var hon klar och inom bara någon hundradels sekund skulle vi få svaret......: -STORT SMILE!!!!!!
GODKÄND!!!!

Fy fan vilken lättnad och lycka!
Fatta att MIN lilla plutt-syster har blivit myndig och snart berättigad att KÖRA BIL!?!?!

Vi drog genast till ett fik och firade med kaffe och bakelser. - Myyys!
Då Hon var sååå nervös inför provet ville hon inte ha någon uppvaktning på morgonen
- Vi firade och gav presenter på fiket.
Hon fick en klocka av mej, bilen av mamma och pappa, så ska jag och hon till V-ås den 17:e sept och vara "modeller för en dag"!
Vi kommer att bli sminkade, hårfixade och fotade! (GISSA om detta är en sporre för mej att hålla/få till formen?!)

Efter fikvistelsen tog vi en sväng på stan i självaste Falun.
Blev lite underkläder inhandlade. Jullan köpte ett par toppar på rean också.
åt lunch och for sedan hemåt.

Vråltrötta tog vi en liten latstund innan vi började förberedelserna inför grillning med släkten.

Efter allt kalasande - kom Erik och hämtade mej - 01.30 var jag och han framme i Söderhamn.
Här tänkte vi stanna tills tisdag eller onsdag och fira Eriks semester.
(Galningen har ju svårt att hålla sig lugn på hemmaplan så jag tänkte att han skulle få lite "ro
i själen" genom att "uppleva" mitt harmoniska paradis). Här är jag nu.
Sitter och tittar ut över havet och funderar på vart solen är... -inte här iaf.
Vi tar nog en sväng ut till ICA och handlar lite.

Torsdag nästa vecka kör Jullan upp.
Om hon klarar det blir det nog firning UTE på krogen! SKOJ!
Håller tummarna!

Mevin fyllde också år igår förresten - TVÅ. Stor vovve nu.. ;o)

Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Ska också till Västerås & bli fotad! :) Skojs! Gud vad härligt att hon klarade teorin. Nu ska jag hålla alla tummar & tår för uppkörningen. Puss & Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad söt du är systeryster!!! :D LOVE YOU!

    SvaraRadera