söndag 25 juli 2010

En Trött/Glad TORNADO

Det regnar!
Behövs det eller behövs det?! Underbart!
Det bästa av allt är att jag åker upp till Söderhamn idag igen (kanonväder för bilåkning) och blir borta tills Onsdag... tror jag...

Syster fyller myndig på Fredag så då blir det fira av!
Kul men samtidigt lite skrämmande... Jag är ju så snuskigt rädd om min lilla snuttsyster så det är ju lite läbbigt att hon ska bli "vuxen" nu - Tänk bara det med KÖRKORT!....
Äh, Hon är så duktig så hon kommer verkligen klara "myndigheten", och allt vad den innebär, med bravur!

Trött idag... Eller kanske bara trött nu för att jag nyss har klivit ur sängen och insett att jag kommer bli BLÖT när jag kliver utanför dörren...
Delad känsla där.. Det blöta känns liksom jobbigt samtidigt som jag känner en enorm LYCKA över att det kommer och "friskar upp" lite...


Igår Gick jag till mormor och morfar.
Mormor ligger på sjukhuset då hon har blivit opererad så jag, mamma och moster-Mia passade på att hjälpa henne lite med rensning av rabatter..

Lättare sagt än gjort det kan man då bara säga. Iaf för mej som är TOTALT OINTRESSERAD av allt som växer och har NOLL koll på vad som var odlad växt och vad som var SKIT (ogräs).
Tillslut fick jag syn på något som måste ha varit flyghavre eller ngt annat som spridit sig från åkrarna till en av mormors rabatter - Långa grässkonkar som hade nässlat in sig och beblandat sig med hennes RIKTIGA blommor.
-DE RÖK.
Stolt och nöjd över att de gjorde en sådan stor skillnad när allt det gräset var borta kommer Mia förbi - Brister ut i gapskratt och säger: "Har du rensat bort allt mammas PrydnadsGräs?!"
.....-WHAT?!?!
Jahapp, en gång fanns det alltså prydnadsgräs i mormors rabatter men efter att "Madelene The Tornado" drog förbi en dag i Juli så finns där inget mer jävla gräs...

Sernare på em åkte vi upp till sjukan för att besöka mormor.
Vi hade en jättemysig stund tillsammans med henne, men när det kom fram att vi hade varit där och rensat rabatterna kröp skräcken fram i hennes ögon...
"Ni har väl inte plockat bort ***(?), ***(?)? "
*=jag kommer inte ihåg vad det var för ord/växter hon sa. Vet inte ens vad det är...
Såg på Mia och Mamma att de inte heller hade ngn koll... Vi sa ingenting.. Sa att det typ var fint nu... Tyckte iaf VI...

Hoppas att mormor blir glad när hon kommer hem, och hoppas att hon har "glömt" prydnadsgräset....

-Nu åker jag till Stålnäs!

Kram , Puss

2 kommentarer: