torsdag 1 juli 2010

Sur sur sur

Idag är INGEN trevlig dag.
-Jag är sur, stressad(???), ledsen och skitarg. -Allt på samma gång.
Detta av olika anledningar och av inga anledningar alls.

Vi hade avslutning i Garpenberg idag (nu har vi sommaruppehåll i några veckor).
Gissa vad vi skulle göra?!
-PYSSLA! =Producera/TILLVERKA/ÅSTADKOMMA ngt "vackert" av, i detta fallet, GRÄS!
Aha, ni som "känner" mej har väl redan förstått att det där med att "pyssla" inte riktigt är min grej.
SPECIELLT inte dagar som denna!
Jag har ju bestämt mej för att ÖVA på att INTE hela tiden vara/göra bäst, - idag var INGEN bra dag att öva detta på då det inte fanns annat för mej än att antingen vara BÄST eller inte göra alls.

Bara jag fick reda på dagens uppgift började en extrem stress och oroshuvudvärk infinna sig. Som om det inte kunde bli värre liksom!?

Jag insåg med ens att jag nog borde "hoppa över" pysslet och bad om att få delta som åskådare. Det var helt ok.
Att "fega ur" är ju inte heller så uppmuntrande, men jag vet fan inte vad som hade varit bäst. Nu blev det som det blev.

Mamma fyller år idag förresten! GRATTIS älskade mamma!
Vi ska fira henne i morgon. (tur var väl det då jag är en riktig surpuppa idag)

Ska ev gå på teaterns generalrepetition och agera publik ikväll.
Hoppas att jag "lossnar" lite så jag följer med. Blir säkert roligt.
Eftersom jag vanligtvis är med och spelar själv så har jag sett fram emot detta extra mycket!
Hur känns det liksom att vara åskådare?
Ska verkligen försöka ta mej dit. . .

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar