lördag 17 juli 2010

Utedass och Isvatten

.
Ja, tänk att mitt älskade paradis faktiskt har BAKSIDOR också!
Vart i världen man än vrider och vänder sig så kommer man inte undan "BAKSIDORNA".
-De där jobbiga, besvärliga och irriterande sakerna som man bara MÅSTE acceptera...

Här t.ex. har vi ingen toalett utan ett utedass, Och just i ÅR har ALLA världens bromsar, mygg och andra äckliga flygkryp som kan huggas och stickas hittat just HIT - till mitt "RehabiliteringsParadis"...
Detta resulterar i att jag ej kan uträtta mina "behov" i den mån jag skulle önska då även dessa små "flygäckel" föjler med även in DIT...

DUSCH har vi där emot i stugan. -FAKTISKT!- Men varmvattenberedaren innehåller 30 L vilket är SKITLITE - DETTA, i sin tur, resulterar i att en HALV person hinner duscha innan varmvattnet är SLUT.
Idag var denna HALVA människa min kära syster. Jag var människa nr 2 in i duschen och fick alltså duscha kallt. Då snackar vi alltså KALLT..
Hur rakningen fungerar när kroppen är sköljd under minusgradit isvatten har JAG erfarenhet av. -Man SKADAR sig!
"Frysknottrorna" sticker ut och blir, tillsammans med benbehåringen, bortrakad. -blod-ont.
Efter att ha genomgått "rakningUnderArmarna" inser man att det tredje och sista "RakningsOmrådet" helt enkelt får semester. Jag håller nu alltså på att utvecklas till JungelGeorge där nere!... Ja ja, det är smällar man får ta!

Nu ska vi iaf åka till världens mysigaste restaurang och äta oss proppmätta och spyfärdiga!
Trots dessa ovannämnda "klagomål" så njuter jag som fisken i vattnet och bara ääääälskar denna underbara plats!
Njuter och vill aldrig mer komma hem... eller jo det vill jag nog... men är glad att vi har några dagar kvar!

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar