onsdag 7 juli 2010

SurKärring

Aaah, jag är en riktig surkärring nu.
otroligt negativ, grinig och egensinnig.
Började igår em...
Trodde att jag skulle ha en bra period nu.

Detta med vikten har jag ju bestämt INTE ska få styra mitt liv, ÄNDOCK är det siffrorna på vågjäveln som bestämmer (iaf till stor del har jag märkt) om jag får en bra dag eller en dålig.
Försöker att inte väga mej så väldans ofta då detta tankesätt inte känns riktigt sunt...
Igår var det iaf en "vågdag".
Kom dock på att jag skulle väga mej först EFTER att jag ätit frukost.
(i vanliga fall brukar jag väga mej efter dagens första toabesök, totaly nude och helt tom på mat efter natten)
Det var HÄR, efter DENNA händelse, som jag trodde att jag var inne i en "BRAPERIOD".
Vågen stod nämligen på 71.8 kg (trots frukosten!!!) vilket är ruskigt bra för mej då jag vägde ca 85 kg så sent som i April!

Japp, jag blev jätteglad och kände mej på topp hela dagen, fram tills ca 16.30... Då brakade det.
Egensinnet tog över allt vad hjärnkapacitet och "egenträningstänk" är...
Här sitter jag nu, dagen efter, fortfarande sur, ensammast i världen, sämst, elak, farlig och FET..

Har varit ute på min och Melvins morgonprommis. -Tog en extra vända så jag fick röra lite mer på fläsket.
Nu ska jag åka hem till Skedvi och tvätta (tvättstugan här var bokad tills på lördag,,,).
Ska försöka hålla mej undan så gott det går så att jag inte är onödigt elak mot de familjemedlemmar som faktiskt BOR där och som jag troligtvis kommer stöta på...

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar