tisdag 27 juli 2010

MINST TVÅ OM DAGEN!

Jag har, under denna tid uppe i söderhamn, Tagit morgonprommisar med pappa och hundarna för att sedan, senare under eftermiddagarna/kvällarna, ta mej ytterligare en tur!
Den senare turen har jag tagit HELT ensam, inte ens med hundsällskap!
Jag har då kunnat fokusera helt och fullt på mej själv och hur träningen känns för mej.
Det har resulterat i att jag joggat en hel del och haft ett kanontempo (för att vara jag) på "gåendet".
I morse kände jag mej inte "nöjd" efter prommisen - gjorde några "magövningar" också.(!!!)
EftermiddagsTuren förlängde jag massor! - Vek av, in på andra vägar, letade stigar, -kunde helt enkelt inte få nog.
Ville vara ute lääääänge och röra på mej.
Har ALDRIG känt denna känsla förut!

När jag väl kom hem igen hämtade jag lite "spårsaker" som jag kutade ut med i skogen - hem igen - hämtade Melvin och lät honom arbeta lite. Han var JÄTTEDUKTIG!
När han var klar tog jag Olzon (mammas och pappas hund) och mamma med mej ut en sväng för att köra lite "mattespår". olzon och mamma var också JÄTTEDUKTIGA!

Nu kl 18:50 sitter jag här och ser att solen, först NU, behagar skina över Söderhamn... Känner att jag kanske borde ta en sväng till då.. För solens skull liksom...

Jag är så jävla lycklig nu när jag har detta "driv" vad gäller att motionera så jag vill VERKLIGEN ta till vara på det och träna träna träna!
Jag är ju som jag är så rätt som det är så kanske jag helt tappar suget igen, och att vara tjock och fet är det sista jag vill!

Åker hem i morgon för att förbereda älskade systers födelsedag.
Men på Lördag bär det av hit upp igen. Då ska fan VÅGEN med.
känner att jag blir lite stressad av att inte kunna väga mej...
Trots allt så är det semester och vi äter en hel del här uppe...

Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Härligt med prommisar & solen som skiner! :)
    Men vännen, lämna vågen hemma. Vågens siffror sätter bara griller i huvudet. Miss U! Puss!

    SvaraRadera
  2. Du har helt rätt!
    Men då jag blev ganska stor ett tag där igen så är jag LIVRÄDD att det ska "bära iväg" för mej, vilket lätt sker vad gäller mej...
    Men, som sagt, du har rätt.. Ska nog ta och lämna den hemma iaf..

    JätteStor KRAM till dej min fina vän!
    saknar dej och hoppas att vi kan få till en helg som vi sa!
    Puss

    SvaraRadera