måndag 26 april 2010

Ät SNOR!

Jag är besviken!
Så äckligt missnöjd..

Förra veckan köpte jag ett paket KRÄFTOR.
Tänkte att jag skulle "pigga upp" och "överraska" mej själv någon dag då jag är rätt "avig" nu.

Idag var det dags!
Tog upp kräftorna, tidigt i morse, för att de skulle hinna tina till kvällen då jag skulle ha "självmys".

Så var det dags!
klockan var 19.24 och jag öppnade plasten, ställde fram pappersrullen (blir ju sulligt och kladdigt som bara den), satte mej framför "halv åtta hos mig" och högg in med tron om att få uppleva äkta njutning!

(Kan vara lämpligt att tillägga, för den som inte förstått det; jag ÄLSKAR kräftor)

Vad händer då???Fet
-Kräftorna smakar SKIT!
Jag har, många gånger, ätit kräftor med folk som har klagat: "De är för hårda", "smaklöst", "för mycket rom", "för små", "för lite smak" osv.
Aldrig någonsin att JAG inte har gillat kräftorna!
Nej, jag älskar dem alla - stora som små, hårda som mjuka osv.

Men idag smakade dem helvetiskt illa!
Inte nog med det, konsistensen var som snor också!
SANT!
Jag har aldrig varit med om maken till vidrigt!
Det måste ha varit fel på dem..

Med inställningen att "jag ÄLSKAR kräftor, skulle FAKTISKT mysa och har sett fram emot detta HELA jävla dagen" så tvingade jag mej själv att äta!
ÄT OCH NJUT!
Till slut insåg jag att ingen tanketerapi i världen skulle få mej att tro att det var gott.
Jag märkte hur jag började fantisera om att det vore fan så mycket godare att harkla upp en snorlåma och svälja igen.. Illa...
Stod inför valen:
För första gången i mitt liv - inse att kräftorna var äckliga och SLÄNG dem.
ELLER
Fortsätt fantisera "GOTT GOTT GOTT" - Ligg och spy hela natten och morgondagen (om nu inte magpumpning hade blivit aktuellt)

Det blev alternativ nr 1.
Kräftorna har nu förflyttats till sopen och Själv sitter jag, TokSur och VrålHungrig, i köket för att skriva ner min frustration..

Nu är jag klar.
Kräftångesten har mej, dock fortfarande, i sina klor..

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar