fredag 30 april 2010

Hundkurs

Måste ju upplysa ALLA mina "trogna" läsare om HUNDKURSEN!
Melvin är nu 1 år och 9 månader.
Igår påbörjade vi både hans och MIN första hundkurs NÅGONSIN! (fy skäms på mej. Bättre sent än aldrig!)

Måste säga att JAG skötte mig exemplariskt!
Jag visste t.ex att hunden skulle sitta på min Fetnstra sida då vi var "stilla" - Visste Melv oxå men tyckte inte att det var så viktigt att stå fast vid...

Jag visste att hunden skulle kunna sitta i bilen med öppen dörr och stanna där även om det var andra hundar utanför och jag gick några meter bort - Visste Melv också och gjorde så med bravur!

Inkallning kan vi båda! Det har vi tom TRÄNAT på!
Så blev det VÅRAN tur och jag skulle, med stolthet, få visa vilken toppenhund jag har! -Det luktade ju dock så gott! När jag väl kallade på Melvin så var han ju bara TVUNGEN att ta sig en tur till olika "lukta-gott-punkter" som låg både åt öst och väst innan andra deltagare fick gå fram och "väcka" honom ur "lukt-transen" för att sedan påminna honom om att JAG var hans matte och hade kallat på honom för en sådär 2 minuter sedan... Gick ju SKITBRA!... NOT!
Inga andra HUNDAR var speciellt intressanta, inga andra MÄNNISKOR heller - Bara alla DOFTER! MUMMS!

Melvin trodde sig vara i "lukta-gott-himlen" och JAg var totalt ointressant!
Jag måste erkänna att han var ganska TRÅKIG själv faktiskt...
Hade gärna gått kurs med någon ANNAN hund... *surar*

Äh, med ett smile på läpparna tänkte iaf JAG njuta av hundkursen så jag släpade runt på mitt koppel.
Antar att vi går kurs för att lära oss ha kul tillsammans så småning om!

Kan faktiskt tycka att Melvin skötte sig MYCKET bättre än jag hade förväntat mej trots det ständiga nosandet!
Antar att jag måste rycka upp mej och bli en lite roligare matte bara så löser det sig!

Snart ska jag ut och provköra mina nya inlines.
Kudde under rumpan och alla skydd på!
-Here I come!
Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar