tisdag 27 april 2010

Ni vet väl, alla som väntar barn, eller som ska skaffa ungar, att nu mera är det helt OK att döpa sina små gossebarn till GRETA och de små flickebarnen till STEFAN.

Japp, vill VERKLIGEN inte att någon ska gå miste om denna vetskap och ge sina flickor FLICKNAMN och pojkar POJKNAMN!

Nej hörrni! Nu ska vi sikta på jämställdheten! HALLELUJA!

jag tycker att det ska bli så ROLIGT om sådär 10-20 år när någon ropar Kerstin och man ändå inte har en aning om ifall det är en pojke eller flicka det är tal om.

Jag är näst in till TVÄRSÄKER på att vi snart inte får ge flickor flicknamn och pojkar pojknamn utan att bli betraktade som gammelmodiga och protestanter mot jämställdheten!

Fy F*N vad jag tycker att detta håller på att spåra ur!!!!
Jag blir alldeles nervös trots att jag inte kan göra ett skit åt det!

Jag bara läääängtar tills den dagen då det blir förbjudet för kvinnan att ha långa naglar och ett MÅSTE för männen att ha långt hår!
När ALLT som råkar uppfattas som lite extra typiskt kvinnligt/manligt förbjuds för att vi ska agera jämställt!

Som jag skrivit i min förra blogg:
Jag ÄLSKAR att män och kvinnor är olika! Är jävligt tacksam för det och tycker att världen skulle vara skittråkig om vi alla var precis liFetka.
Tycker också att det borde vara SJÄLVKLART att en man och en kvinna med exakt lika jobb och lika arbetsuppgifter ska ha samma lön! Det BORDE det inte ens vara snack om! (1800-tal!)
Men jobba på det istället och lägg ner detta överdrivna fjolleri!
Kan vi inte jobba på de viktiga jämställdhetsfrågorna men sedan njuta och vara GLADA över att vi faktiskt är olika?!

Nej jag blir så trotsig.
Tror att jag ska ta hjälp av en man nästa gång jag bara ska byta en glödlampa.
ALLT för att trotsa denna urholkade jämställdhetshysteri!

Jag kommer ALDRIG gå på ett dop där en pojke får ett "flicknamn" eller tvärt om. -NÄVER!!!
kommer aldrig acceptera detta. Antagligen ingen jävel som bryr sig i det men så är det i alla fall.
kalla mej gammaldags eller bitterkärring.
Det bjuder jag på!

! ! ! OBS ! ! !
Tänk på hur du kör!
Kom ihåg att det är "hastighetsvecka" nu
och mycket poliser ute i trafiken...

Kram , Puss

1 kommentar:

  1. Nej du är ingen bitterkärring!
    Nu håller världen på att spåra ur rejält ju!!!

    Visste inte ens om det här, men sjukt är vad det är!!

    SvaraRadera